Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1

    Standaard The difference between...

    klassiek en steelstring. Klassieke gitaristen zijn er vaak heilig van overtuigd dat het kleinste krasje hun instrument onherstelbaar ruineert, en dat het daarna duidelijk minder klinkt...

    vs...



    of bv. de gitaar van TE.

    Overigens Mike Dawes heeft voor die percussieve effecten een houten slagplaatje gemonteerd dat hij met zijn nagels kan opschuren voor brush achtige effecten. Op zich best een goed idee.

  2. #2

    Standaard

    Ik kende hem niet. Viel me op dat hij best grote handen heeft of niet? (1:49:50)
    it's better to burn out than to fade away

  3. #3

    Standaard

    Ik had dat filmpje net ontdekt. Bij mij gaat tijd langzamer. Maar zien er idd. vrij lang uit, de vingers. Dacht wel dat de mensuur op die harpgitaar kort is. Ging me vooral om het bovenblad van de D28. Dat heeft wel wat meegemaakt zo te zien. Deze harpgitaar is een relatief nieuwe zo te zien. Niet de oude harp die hij oorspronkelijk speelde, afgaande op de inleg op de kop.

    Zo eentje wil ik toch nog een keer. Eén keer op de harpgitaar van Andy mcKee (die eerst van Stephen Bennet was) gespeeld. Geweldig idee, die klankkast onder de harpsnaren. Daar zit je oor zowat tegenaan. Fuck Tarzan, zo'n ding tegen je oor is veel gaver Eindelijk een gitaar die beter klinkt voor degene die hem bespeelt, ipv van de luisteraar. Andy keek trouwens heel verbaasd op toen ik er nog iets zinnigs uit haalde, met de rare stemming waarin de gitaarhals stond

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top