Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2

Discussie: Gitaar uitkiezen

  1. #1

    Music Gitaar uitkiezen

    Hallo daar,

    zelf ben ik vrij nieuw op dit forum, en ik wilde maar beginnen met een vraag. Ik speel nu al een tijdje op de klassieke gitaar, en ik wil graag over naar een akoustische gitaar. Ik speel nu al wel liedjes op de klassieke gitaar, met met een akoustische gitaar en dus stalen snaren zou dat een stuk mooier klinken. Vandaar dus de vraag of jullie zouden willen helpen met het uitzoeken van een goede gitaar die bij mij past.

    Ik ben dus op zoek naar een goede akoestische gitaar, voornamelijk voor het spelen van kampvuurachtige liedjes. Bijvoorbeeld liedjes als I'm Yours van Jason Mraz of More Than Words van Extreme vind ik leuk om te spelen. Ik heb alleen echt geen idee waar ik moet beginnen met zoeken, en welk merk bijvoorbeeld. Het liefst wel een gitaar van max. 250 euro. Heeft iemand wat suggesties voor een goede gitaar die hieraan voldoet? Alvast bedankt!!

    Groetjess,

  2. #2
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Nou, dat is in elk geval een bruikbaar budget. Er zijn wel bekende merken in die prijsklasse zoals Yamaha, Ibanez, Cort, Recording King en nog wel het een en ander. Maar, omdat je zelf ook al wat kunt spelen moet je vooral ook diverse gitaren gaan testen in verschillende winkels. test ook verschillende modellen: je hebt de dreadnought modellen (beetje vierkantig) of de Grand Auditorium modellen die iets kleiner zijn of de 00-modellen die nog weer kleiner zijn of juist de Jumbo modellen, die het grootst zijn. Die hebben ook allemaal een verschillende klankkleur.
    Let behalve op de klank ook goed op de bespeelbaarheid en hanteerbaarheid, alhoewel die vaak wel sterk te verbeteren is met een goed afsteliing, die meestal niet optimaal is bij nieuwe gitaren, behalve bij de echt dure modellen. Maar de grootte van een instrument, of de dikte van de hals moeten je wel liggen want dat is niet te veranderen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top