Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2008
    Locatie
    Houten
    Berichten
    123

    Standaard Amp gezocht topic nummer 466

    Hallo,

    Zoveelste topic van iemand die een geschikte amp zoekt, maarja hier zitten de experts.
    Ik speel in een coverband en heb elke week 1 a 2 optredens, maar nu zit ik met het volgende...
    Ik heb gekeken(en getest) de Hook Captain34. Lekkere amp veel kanalen, ideaal want de amp moet van ACDA/RATM tot Brian Setzer/Elvis kunnen en alles er tussen. Maar ik vind het zonde 1500,- uit te geven voor een amp als die maar 1 a 2 keer word gebruikt... Zit wat in toch?
    Dus ik ben gaan kijken naar de volgende amps:
    - Fender Bassman LTD
    - Koch twintone/multi
    - Engl Screamer
    Hebben deze laatste twee amps een fender clean?
    Is de kwaliteit tussen Hook en deze andere drie amps groot?

    Wat zoek ik? Fender achtig clean en een amp die pedalen aankan (mad professors etc)

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.993

    Standaard

    466.
    Nog 200 te gaan dus, en dan vergaat de wereld.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Gewoon voor die Hook gaan.... Goeie keuze...
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    hoezo wordt-ie "maar" 1 a 2 keer per week gebruikt? 1 a 2 optredens per week is best veel en als je het kunt opbrengen...

    Je moet het zelf weten natuurlijk en wat research en afwegen kan nooit kwaad...

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Al die amps die je noemt hebben voor -en nadelen.
    En elk advies wat je krijgt is heel persoonlijk en niet goed of slecht.
    Ikzelf ben een hele grote engl fan en qua prijs/kwaliteit zit je denk ik heel gunstig met de screamer, 4 kanalen waarvan met de footswitch elk kanaal te boosten is. Geen fender clean, maar gewoon een strak clean, degelijke amp en tweedehands voor rond de 400-500 te krijgen.
    Nogmaals, allemaal topamps en oordeel zelf. Qua betrouwbaarheid zit je met engl goed vind ik, nooit problemen mee gehad en nog steeds niet on the road.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.339

    Standaard

    1 a 2 optredens per week is VEEL. Dus moet je een stuk gereedschap hebben wat je veel kan gebruiken. Als de Hook jouw amp is, gewoon aanschaffen die handel.
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.498

    Standaard

    Als je pedalen voor je overdrive gebruikt kan je het met een Bassman af. Als je voor dirt je amp laat werken zit je al snel vast aan een effectloop voor je timebased effecten en als je per kanaal je effecten wil adjusten...
    afijn, het is iets om voor ogen te houden bij je keuze.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Met zoveel optredens per maand lijkt me de Hook een aanrader. Het cleane kanaal klinkt mi erg fijn. Niet honderd procent Fender, maar wel met die vibe/belletjes. En behoorlijk pedalfriendly.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Hij wil geen 1500 eu uitgeven las ik dus dan zou ik voor de engl gaan. Veelzijdiger dan de bassmann, fx loop en verder alles aan boord. Qua betrouwbaarheid niet minder dan hook.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juni 2007
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    626

    Standaard

    Als je een goeie budgetvriendelijke amp zoekt met 7enderachtig clean kun je ook Egnater overwegen. Ik heb sinds kort een Renegade top, ze zijn tweedehands onder de 600 te krijgen, en die is te gek. Traploos switchen tussen EL34 en 6L6 per kanaal (vervangbaar door andere types), veel instelopties, sprankelend en lekker "elastisch" clean kanaal en vet scheurkanaal.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top