Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2008
    Locatie
    Bredene, België
    Berichten
    1.084

    Standaard Eventide pitchfactor - half step down

    Een vraag die ik nergens op internet volledig beantwoord zie:

    Kan de eventide pitchfactor gebruikt worden om je gitaar signaal volledig een halve stap naar beneden te brengen? Ik weet dat sommige modes enkel monophonic zijn, maar is er een mode waardoor dit poly kan? Is het doenbaar om zo te spelen?
    Gitaar: Fender '72 Dlx Gflake
    Amp: JCA 20H+24s
    Pedal: Ep - Pitchblack - Riot - Dl-8

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2003
    Locatie
    Wolvega
    Berichten
    723

    Standaard

    Het zal misschien wel kunnen, maar het blijft een digitale step down (klinkt soms wollig). Heb het destijds met een digitech Whammy gedaan (alles 1 step down/ D).

    Beste is en blijft gitaar detunen.

  3. #3

    Standaard

    En ik dacht dat er een vertraging zit tussen het directe geluid en het bewerkte geluid ( een aantal hoorbare miliseconden)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Misschien even de nieuwe EHX Pitchfork checken. Is het beste wat ik tot nu toe gehoord heb op het gebied van pitch shifting (inclusief de duurdere modellers). Ahv dit filmpje tenminste klinkt het behoorlijk overtuigend, ook de down tune dingen blijven strak:

    Laatst gewijzigd door apekop; 18 oktober 2014 om 00:27
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2008
    Locatie
    Bredene, België
    Berichten
    1.084

    Standaard

    @apekop: die had ik gechecked, maar ik heb liever midi control sinds ik een dpc-5 heb met expression wheel. Zo kan ik en de timeline en de whammy gebruiken met het wheel (plus de downtuning). Nu twijfel ik nog enorm. Enkele vertraging heb ik geen probleem mee, maar als het de feel ondermijnt...

    Een andere mogelijkheid is om whammy dt te nemen, maar die heeft dan weer geen tuner en is groot met een expressionpedaal erop... Pfff.. keuzes...
    Gitaar: Fender '72 Dlx Gflake
    Amp: JCA 20H+24s
    Pedal: Ep - Pitchblack - Riot - Dl-8

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2003
    Locatie
    Wolvega
    Berichten
    723

    Standaard

    Zie nu ineens allemaal "drop" pedalen voorbij komen.

    http://lh3.ggpht.com/-G-vJVqzEK64/U5...jpg?imgmax=800

    Zou als een whammy moeten klinken, heb ooit een whammy gehad. De drop d pitch die erin zat gebruikte ik regelmatig voor muse/soundgarden songs

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Il_Falco Bekijk bericht
    Kan de eventide pitchfactor gebruikt worden om je gitaar signaal volledig een halve stap naar beneden te brengen? Ik weet dat sommige modes enkel monophonic zijn, maar is er een mode waardoor dit poly kan? Is het doenbaar om zo te spelen?
    Ik heb een Eventide H9 (zelfde als Pitch factor) en kan zeggen dat hij niet voor dropped tuning geschikt is. De tracking is niet heel verkeerd, maar je kan er niet meer dan 1 toon tegelijk mee spelen. De tracking voor akkoorden is heel slecht. Qua tracking en sound is die EHX Pitchfork echt het beste wat ik tot nu toe gehoord heb. Beter dan Eventide of Axe fx.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2008
    Locatie
    Bredene, België
    Berichten
    1.084

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Ik heb een Eventide H9 (zelfde als Pitch factor) en kan zeggen dat hij niet voor dropped tuning geschikt is. De tracking is niet heel verkeerd, maar je kan er niet meer dan 1 toon tegelijk mee spelen. De tracking voor akkoorden is heel slecht. Qua tracking en sound is die EHX Pitchfork echt het beste wat ik tot nu toe gehoord heb. Beter dan Eventide of Axe fx.
    Bedankt om je ervaring te delen. Dat helpt! Hmm, dan zou ik twee aparte dingen nodig hebben. Ik vermoed dat ik beter wacht op een strymon droptune/harmony device. (als die er al komt)
    Gitaar: Fender '72 Dlx Gflake
    Amp: JCA 20H+24s
    Pedal: Ep - Pitchblack - Riot - Dl-8

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top