Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 24
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Vergeet niet dat de hoek van de snaar de klank bepaald. Doe dus alles om ieder zadeltje in het midden uit te laten komen. Hoeveel moeite je daar in wil steken bepaal je zelf.

  2. #12

    Standaard

    de hoek moet zo klein mogelijk blijven?

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Nee, niet per definitie. Wanneer je een tele ofzo hebt. Kijk dan eens ( met een open snaar natuurlijk) wat het doet om een zadel helemaal vooraan of achteraan te zetten.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Die 25mm is echt wel genoeg.
    Ik zou die losse units zo plaatsen dat het zadel helemaal vooraan staat voor een normale snaarlengte (afstand topkam tot 12 fret maal 2)
    Omdat het een 4 snaar is, zal het allemaal wel kloppen. Voor een 5 snaar heb je vaak wat extra ruimte nodig, omdat die hele dikke B serieus wat compensatie nodig heeft !


    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

  5. #15

    Standaard

    heb de brug gemonteerd, ben nog niet aan toe gekomen om intonatie te doen. brug zadels moeten erg ver omhoog dus misschien moet ik zelfs de hals nog wat dieper leggen.. (geschroefd) in dit geval is het geen 4 snaar, maar een 3 snaar: .160 , .135 en .110 serieus dikke snaren dus. stemming zoals ik ze nu heb F# B E en heb die F# al wel even gekeken op intonatie, dat lijtk wel goed te komen.

  6. #16

    Standaard

    oke, het is allemaal gelukt, heb het zoals in een vorig bericht gedaan zoals ik voorstelde, dit is allemaal goed gekomen! intonatie klopt voor de stemming F# B E. nu heb ik alleen nog een probleem met mijn electronica.

    volgende opstelling:

    2x EMG DC40 met ieder hun eigen volume (tot zo ver werkt het allemaal mooi, ook de voeding enz.) maar nou was het idee om 1 tone knop te gebruiken die beide beïnvloed. deze werkt helemaal niet. gebruikte onderdelen: allemaal 25K potmeters, ook voor de tone. en een zogenaamde orangedrop oid? wat dus niet actief is. in principe zou dit moeten werken, ook schema's gezien, maar ik denk dat ik het verkeerd heb aangesloten. kan iemand mij uitleggen hoe ik deze aan moet sluiten? wanneer ik de tone werkend heb komt er een topic met foto's van het apparaat!

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    De capaciteit zit op een lipje van de tonepotmeter. Een ander lipje zit aan de behuizing
    Zit deze behuizing ook vast aan massa? Anders werkt ie niet.

  8. #18

    Standaard

    tone pot heeft 3 lipjes, linker heb ik de 2 +draden van de elementen op met daarop ook de + naar de output, middelste zit de cap en aan de behuizing en het derde lipje zit nergens op. (dit had ik ergens in een schema gezien) maar zoals het nu zit werkt het niet.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HarmS Bekijk bericht
    tone pot heeft 3 lipjes, linker heb ik de 2 +draden van de elementen op met daarop ook de + naar de output, middelste zit de cap en aan de behuizing en het derde lipje zit nergens op. (dit had ik ergens in een schema gezien) maar zoals het nu zit werkt het niet.
    Oke, je signaal heeft dus een aftakking naar de potmeter. Lipje aan de buitenkant komt signaal binnen. Gaat door de potmeter met dus variabele weerstand naar de behuizing.

    Kunnen dus een paar dingen zijn:
    Verkeerde waarde potmeter.
    Potmeter behuizing niet goed aan massa.
    Verkeerde waarde cap.
    Verbind eens beide pootjes op de tonepotmeter met elkaar met een krokodillen klemmetjes ofzo? Als het goed is filtert ie nu hoog af.
    Meet al je massa punten eens door.

  10. #20

    Standaard

    cap is 0.022 mf (orange drop) en de potmeter 25k, massa moet wel goed zijn, want die heb ik van potmeter naar potmeter lopen en van de elementen zitten daar ook op en schakelt wel mijn elementen in via de output (stereo met + , massa en massa van batterij houder) althans ga ik van uit, want ze werken.

    nou weet ik niet of het gebruikelijk is om 25Kohm pots te gebruiken voor een tone, maar dit heb ik ook een keer wat ergens in een schema gezien. De volume pots zijn ook 25k en werken prima (word vaak gebruikt bij actieve EMG's dacht ik)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top