Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1

    Standaard Epiphone Les paul special II solderen

    Ik heb pas mijn Special II uit elkaar gehaald en had destijds foto's gemaakt hoe alles gesoldeerd zat, maar die ben ik kwijt. Nu ben ik op internet gaan zoeken naar schema's alleen kom er niet veel wijs uit. Eentje was redelijk duidelijk en die heb ik aangehouden, maar als ik hem inplug kraakt het enorm dus er zit iets fout.

    Als ik de schakelaar in een andere stand zet hoor je hem wel een ander geluid maken dus hij switched wel tussen de pickups. Ook als k aan de tone knop draai wordt het geluid anders en de volume knop werkt ook gewoon. Wie kan me helpen?

    Ik heb een schemaatje gemaakt hoe ik het gesoldeerd heb en ook wat foto's. Op de foto's zit de aarde niet vast gesoldeerd en een draadje niet goed vast bij de switch, maar die zaten toen ik hem testte 100% goed vast.




















  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard



    Het bovenste witte draadje, daarvan zie ik haren aan de derde pool van de schakelaar vastzitten... lijkt me sluiting...
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Je schema lijkt te kloppen, maar er zijn een paar soldeerverbindingen die er wat verdacht uit zien. Weet je verder zeker dat je het juiste deel van het element aan massa heb hangen?

    Tijdje geleden een P90 opnieuw bedraad en de kant meende bodemplaat als signaalkant gebruikt. Dan krijg je ook zoiets.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top