Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard Crasy sounds in my head

    Als je het nodige hebt meegemaakt dan maak je makkelijk verbinding met gesloten mensen, of diegene die in een rottig situatie zitten. Dit nummer post ik hier om twee redenen. Enerzijds om toe te lichten waar dit nummer over gaat. Ten tweede om wat te vragen....

    Het nummer:
    http://sclk.co/s6pdk8

    Dit nummer gaat over het tegenkomen van een liefde op latere leeftijd. Alles in je leven heeft al een plekje en er is weer ruimte voor een partner.... MAAR HET HOEFT NIET..... En dan is de gene en de onhandigheid, en het niet willen zetten van die eerste stap... een prachtig excuus om die stap niet te zetten... Dit liedje gaat over die innerlijke worsteling.....

    In het nummer heb ik gebruik gemaakt van tempo verschillen om de text te ondersteunen.... Ik heb altijd gehoopt dat het live spelen van dit nummer de "menigte" deelgenoot zou kunnen maken van dit nummer. Net als het dansen van de Sirtaki ook "die persoonlijke reis geeft" waardoor je de dans wel snapt en er voor open staat....

    Heb ik daar gelijk in... of is het gewoon een zeiknummer? (Get over it sucker.... !!!)
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  2. #2

    Standaard

    Ja, een zeiknummer.
    Zoals alle blues zeiknummers zijn. Ik vind er persoonlijk tenminste altijd een hoge mate van zelfbeklag in zitten.

    I woke up this morning..........
    (het wettelijk verplichte openingszinnetje van alle blues)
    Woke up?
    Nou, wees blij. Als je niet had gewoked up........

    En er mag geen misverstand over bestaan: Zis is da bloes!
    En in gedachten zie ik Cuby al traag wijzen naar diegene, die de solo pakt.

    Waar het over gaat exact? Zal me jeuken. Dit is de blues mood!

    Een iets fraaiere opname was wel lekker geweest, maar ja: dan houden we wat te wensen.
    Vriendelijke groet, Gus

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Gniffel.... Thanks....
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  4. #4

    Standaard

    vind de gitaar partij niet geweldig
    voegt niks toe zoals ie nu is
    3 mogelijkheden
    1 zet er een echt "goede' bloesy partij onder
    2 speel de partij uit de maat
    3 speel disonanten

    denk dat je op die manier het verhaal een stuk duidelijker maakt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top