Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SNiXMusic Bekijk bericht
    Met een goede transparante compressor, is het de kunst om dat verschil juist niet te horen.
    Nouja, als je dát verschil niet wilt horen kun je beter geen compressor gebruiken.

    Wat je wilt is dat je wel hetzelfde soort geluid behoudt van je aanslag, alleen dat hard strummen niet leidt tot veel meer volume dan fingerpicken. Hoe 'transparant' je compressor ook is, als je dat effect wilt, dan hoor je dat verschil dus.

    Maar goed, dan hebben we het over semantiek, over wat woorden precies betekenen. Ik denk namelijk dat je dus wel een pedaal zoekt dat je spel in zekere zin 'platdrukt', en ik kan me voorstellen dat dat nuttig is voor de begeleiding van je zang. Zodat strummen wel percussiever klinkt dan fingerpicking, maar niet per se harder.

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Definieer 'transparant' ?
    In dit geval bedoel ik daar zonder het pompende geluid mee.

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Nouja, als je dát verschil niet wilt horen kun je beter geen compressor gebruiken.

    Wat je wilt is dat je wel hetzelfde soort geluid behoudt van je aanslag, alleen dat hard strummen niet leidt tot veel meer volume dan fingerpicken. Hoe 'transparant' je compressor ook is, als je dat effect wilt, dan hoor je dat verschil dus.

    Maar goed, dan hebben we het over semantiek, over wat woorden precies betekenen. Ik denk namelijk dat je dus wel een pedaal zoekt dat je spel in zekere zin 'platdrukt', en ik kan me voorstellen dat dat nuttig is voor de begeleiding van je zang. Zodat strummen wel percussiever klinkt dan fingerpicking, maar niet per se harder.
    Precies! Zoiets zoek ik dus.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.569

    Standaard

    Maar werken die pedalen ook op de uitgang van deze gitaar? Dat werd wel gevraagd, maar daar is verder nog niemand op ingegaan. Jeroen, gebruik je dan ook de DI-output van je gitaar? De XLR-out?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Maar werken die pedalen ook op de uitgang van deze gitaar? Dat werd wel gevraagd, maar daar is verder nog niemand op ingegaan. Jeroen, gebruik je dan ook de DI-output van je gitaar? De XLR-out?
    De Fishman is speciaal voor de akoestische gitaar gemaakt. Dus dat zit wel snor. Mijn amp is ook een Fishman. De input van de MXR is 1M, output van gitaar is 10K. Ook geen probleem dus. Output van de MXR is 600 Ohm. Wel erg weinig voor de amp input van 10M. Ik weet niet of dat een probleem gaat opleveren.
    Ander dingetje van de MXR is dat de attack tijden erg snel zijn. Van 20-800 MICRO seconden. Daarom lijkt me dat toch geen handig ding voor mij.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.569

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SNiXMusic Bekijk bericht
    De Fishman is speciaal voor de akoestische gitaar gemaakt. Dus dat zit wel snor.
    Ja, dat geloof ik wel, maar hoe sluit je je gitaar aan? Met een microfoonkabel (XLR) of gewoon gitaarkabel (jack)?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ja, dat geloof ik wel, maar hoe sluit je je gitaar aan? Met een microfoonkabel (XLR) of gewoon gitaarkabel (jack)?
    Gewoon gitaar kabel. Hij gaat namelijk tussen mijn gitaar en de gitaarversterker. Niet direct een PA of Mac in.
    Maar ik lees net op diverse plekken dat het Imaging gedeelte van de Spectrum DI eigenlijk alleen voor undersaddle piezo's is. Ik heb de K&K Pure mini erin en dat is een soundboard transducer. Dus wederom wat twijfel hier :-)

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skanky Bekijk bericht
    Wat een heel mooi compressor pedaal is, is de MXR Bass Compressor M87. Hij wordt bass compressor genoemd, maar het is eigenlijk een soort dure studio compressor (Universal Audio 1176) in pedaalvorm. De 1176 is een industrie standaard voor oa akoestische gitaren.
    Het is dus een compressor in z'n puurste vorm, dus niet voor sustain/effect geluiden.
    Is een mooie compressor, lijkt me. Alleen de attacktijden zijn akelig snel, wat ik begreep. Dus dat haalt wel all je punch uit je spel. Is dat bij de originele 1176 ook zo?

  9. #19

    Standaard

    Toch maar de MXR M87 besteld. Ben benieuwd. Kan hem altijd terugsturen bij Thomann. Ik lees er erg goede dingen over, ook met akoestische gitaren. Bedankt voor jullie input in ieder geval!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top