Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ACSlater Bekijk bericht
    Ehm ja inderdaad. 6 ms vertraging is vergelijkbaar met 2 meter van jouw versterker/monitor af staan. Ik heb inmiddels met mijn Roland geluidskaart 9,3 ms vertraging. Wat dus overeen komt met 3m van mijn verterker af staan. Totaal verwaarloosbaar dus, zelfs met de bijkomende vertraging van onze digitale mengtafel met in-ears.
    Gebruik je daarvoor gemeten, of gerapporteerde latency? Zowel software- als hardwarefabrikanten vertellen vaak niet de waarheid over de echte latency ...

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Gebruik je daarvoor gemeten, of gerapporteerde latency? Zowel software- als hardwarefabrikanten vertellen vaak niet de waarheid over de echte latency ...
    Die 9,3 ms is de waarde die de geluidskaart opgeeft. Zelf heb ik het niet gemeten maar op het Cockos Reaper forum hebben ze wel metingen gedaan die onder de 10 ms zaten.
    Vote for Pedro!

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ACSlater Bekijk bericht
    Die 9,3 ms is de waarde die de geluidskaart opgeeft. Zelf heb ik het niet gemeten maar op het Cockos Reaper forum hebben ze wel metingen gedaan die onder de 10 ms zaten.
    Gevonden: http://www.centrance.com/downloads/ltu/

    Volgens mij heb ik dat wel eens geprobeerd en kwam toen op hele andere waardes uit dan wat Cubase mij vertelde ...

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    130

    Standaard

    ik heb snelste response met Asio4all, sneller dan de bijgeleverde ASIO hardware drivers.
    ik merk dan geen delay meer
    Ibanez Jem 7VWH (signed by Steve ) | Gibson Custom Slash Les Paul | Fender 60th commemorative Strat | ESP LTD EC1000VB | Marshall 6101 30th anniversary combo + 6912 cab | JCM1 Offset | JMP1h | JCM1h | DSL1h | white JVM1h | Full Pedaltrain2 | Yamaha FG-430A acoustic

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard

    Nog even terugkomend op mijn startvraag uit dit topic: is Guitar Rig 5 overtuigend live te gebruiken?
    Antwoord:

    Nee! Tijdens een oefensessie heb ik in plaats van mijn Marshall met microfoon, gebruik gemaakt van GR5 en het viel me nogal tegen. Het geluid komt echt tekort en klinkt dan niet als een echte Marshall maar als een imitatie. Bijna net zo matig als Line6 modelers.
    Waarom is dit me thuis niet opgevallen? Waarschijnlijk omdat ik dan altijd speel met een Sennheiser hoofdtelefoon die er toch een mooi geluidsbeeld van maakt omdat die hoofdtelefoon niet neutraal klinkt. In de band gebruik ik mijn Westone inears en die klinken HEEL analytisch. Ze zijn ontworpen om alles zo eerlijk te laten klinken en niet om er muziek zo fijn mogelijk in te laten beleven. (zoals de meeste hifi hoofdtelefoons) Op die manier bleef er niet zoveel van GR5 over. Daarnaast kwam het geluid moeilijk door de mix heen, een probleem dat vaak aan modeling kleeft naar mijn mening.

    Kortom ik blijf gewoon met mijn Marshall live-optredens doen.
    Vote for Pedro!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top