Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1

    Standaard bijzondere Gibson gescoord J185 Quilt

    deze kocht in van ebay, ik kan er niet zo veel over vinden, de meeste J185 hebben een andere brug.....



    iemand bekend mee?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Mooie vondst! Zeld vind ik flame maple iets mooier dan quilted , maar het staat hem wel. De brug heeft bij Gibson nogal wat variaties gehad. Ik heb ze gezien met een rechte brug , maar meestal met de moustache ( zoals deze vorm ) alleen dan meestal open gewerkt. Klinken zal hij in ieder geval , luid en duidelijk. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan deze boven een SJ200. Beter op schoot en het geluid ligt meer in balans.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Die open Moustache, die zie je niet vaak op J185's, deze dichte uitvoering wel vaker en soms ook nog met inleg erop. De meesten hebben inderdaad een rechte brug maar bij Gibson zijn ze er nou eenmaal dol op om specificaties continu door elkaar te mixen dus niet over nadenken en lekker op spelen.

    Mooi ding met vooral ook een mooie hals, die gelamineerde maple-halzen zijn meestal super stabiel. Eén ding alleen, heb je nou niet een te kleine vitrine gemaakt?

  4. #4

    Standaard

    ja, die brug is wel apart, de meeste 185 hebben een simpel brugje met 2 kruisjes ingelegd.
    en de vitrinekast is zeker te klein, maar ik wissel ze gewoon af
    een bredere kast is niet te vinden......

  5. #5

    Standaard

    Ik ben er niet mee bekend maar mooi is-ie zeker! Gefeliciteerd.

    En wat betreft de vitrine kast, gewoon een tweede kopen en nog een gitaar om die te vullen.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  6. #6

    Standaard

    ja, vindt er nog maar es 1......de vorige was puur geluk, ook nog voor weinug, en vlakbij
    zoveel mazzel heb je maar 1 keer.
    gitaren zat overigens, ik heb er nou al 7.....

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Is niet zat , laat me vrouw het niet horen........ heb er pas 17.....ook niet zat , trouwens.
    Heb gewoon de zelfde insteek als een schilder: Rembrandt werkte toch ook niet in 1 kleur....
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  8. #8

    Standaard

    hmmm... Rembrandt? 50 tinten bruin toch?

    Ziet er mooi uit. Veel plezier mee!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top