Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1

    Standaard EMG DC40 elementen. vraag

    Beste mensen,

    Ik heb een set actieve EMG DC40 elementen gehaald, 2 stuks. Nou vroeg ik mij af of ik, wanneer ik 2 elementen heb, ook twee batterijen nodig heb, zie verschillende schema's met of 9 volt of 18volt.. Kan iemand mij hier mee verder helpen?

    verder zag ik overal dat er 25k pots werden gebruikt, dus die heb ik dan ook maar aangeschaft. bedoeling is 2 volumes en een tone pot. verder snap ik het idee van aansluiten wel alleen dus de 9v of 18v zit ik even mee..

    ik hoor graag van jullie!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    9 en 18 volt heeft niets te maken met hoeveel pickups je gebruikt.

    Een 18volt systeem overstuurt minder bij hoog volume. In het Engels hebben ze het over 'more headroom' maar niet iedereen weet precies wat het is.

    Je merkt het eigenlijk alleen maar als je bij hoog volume speelt, en het hangt dan ook nog eens van jouw versterker af.
    Batterij leven wordt blijkbaar niet persé verlengd.

    Dus het enige dat er eigenlijk echt toe doet is dat je budget voor batterijen wordt verdubbeld, zonder dat je er iets aan hebt ...


    Btw. Tegenwoordig worden alle EMG pups toch met pots verkocht?


    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

  3. #3

    Standaard

    Heb de pickups niet nieuw gekocht, de pots zaten er niet bij. maar goed, in dat geval zou het dus compleet onnodig zijn om met 18 v systeem te gaan werken? ( en inderdaad zoals ik het neer gezet hebt lijkt het gek met die 2 pickups, dat maakt dus niks uit.) Ik heb zo'n swr 2x10 combo kastje welke wel vaak compleet open staat.

    ik zag net toevallig dat ze het bij EMG wel aanraden om 18V te gebruiken..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top