Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1

    Standaard Danish oil, ecoline en nog meer tips?

    Ik wil aan een bouwpakket gitaar gaan beginnen, maar eerst even prijzen en producten op een rijtje zetten.
    Nu heb ik het pakket zelf al gevonden, deze leek me wel geschikt: http://guitarsupplies.nl/index.php?i...d=4702&lang=nl
    En dan ecoline voor de kleur, zodat de nerf zichtbaar blijft. Is dit geschikt?
    Als afwerkende laag zou ik dan graag Danish Oil willen gebruiken.. Maar geen idee of dit geschikt is, op foto's lijkt het alsof het een rare kleur geeft maar ik kan niet veel vinden waarbij het op gitaren gebruikt word.
    Voor de hals ook ecoline en danish oil dan want die wil ik graag gekleurd hebben.
    Verder nog iemand ergens goede en nodige tips over? Dit is mijn eerste project dus ik hoop dat alles goed gaat..

    Edit: nog iets!! Iemand enig idee hoeveel milliliter ecoline genoeg is, ik kan het kopen in flesjes van 30 milliliter, ik wil een beetje een donkere kleur dus waarschijnlijk is daar meer voor nodig.
    En door de tip van de blanke lak, hoeveel is daar ongeveer voor nodig?
    Laatst gewijzigd door Sjors Polman; 11 oktober 2014 om 21:32

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    ecoline kan prima. niet super kleurvast op termijn. Danish oil kan maar is niet de best sealer voor houtbeits. blank aflakken zou dan beter zijn. maar kan best.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ecoline kan prima. niet super kleurvast op termijn. Danish oil kan maar is niet de best sealer voor houtbeits. blank aflakken zou dan beter zijn. maar kan best.
    Dankje! (Ik ben hier helemaal nieuw dus niet zeker of je nu een goede reactie krijgt..) heb jij misschien een link voor me waar ik blanke lak kan halen? Of kan dat gewoon bij zoiets als de gamma?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Blanke lak kan je zelfs al bij de action halen. Iedereen heeft het.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Blanke lak kan je zelfs al bij de action halen. Iedereen heeft het.
    Ah dat is handig, is die van de action dan ook geschikt hiervoor? Denk van wel maar even voor de absolute zekerheid. En hoeveel lagen moeten er dan op? Ongeveer..

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2008
    Locatie
    amstenrade
    Berichten
    659

    Standaard

    De lakken van de action zijn best ok... wel vergelen ze binnen no time.... mocht je een aged-gevoel willen... no problem.....

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Ik heb nog even naar mijn blauwe strat gekeken. Die is met action blanke lak gespoten en geen tintje geler dat september 2013

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Ik heb nog even naar mijn blauwe strat gekeken. Die is met action blanke lak gespoten en geen tintje geler dat september 2013
    Ook geen groenige zweem?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Niet meer dan direct na het lakken.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Doe eens een nieuw testje met dezelfde lakken en hou het naast elkaar !

    Ik dacht dat de princess ook nog wit was na 3 maand ... tot ik er een test ernaast hield, het leek wel een gitaar van 50 jaar oud ...



    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top