Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1

    Standaard Engl Richie Blackmore gain

    Hallo,

    Ik zit te twijfelen tussen de Engl Savage en de Engl Richie Blackmore. Aangezien de Richie Blackmore goedkoper is gaat daar mijn voorkeur naar uit. Maar kan de Engl Richie Blackmore net zo veel gain produceren als de Engl Savage? En zo ja of nee is dat genoeg voor een vette metal geluid? Ik speel nu op EVH 5150 en een Engl Thunder.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    ENGL Blackmore wordt behoorlijk veel gebruikt voor metal dacht ik. De Blackmore is bij mijn weten gebaseerd op de oudere Savage 60. Wat je eventueel zou kunnen missen op de Blackmore is de Depth-optie voor wat extra low-end.
    Laatst gewijzigd door caliban; 10 oktober 2014 om 10:08

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Waarom ben je niet tevreden over de 5150 als ik vragen mag? Word toch wel enorm veel gebruikt in het wat extremere metal segment.

  4. #4

    Standaard

    Ben er zeer te vreden over! Maar heb er nog een nodig voor vast in de oefenruimte in plaats van dat heen en weer gesleep

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Maat van me heeft een blackmore icm engl 212 met v30s. Is er meer dan tevreden over en gebruikt met name het 4e kanaal voor zijn muziek. Speelt harde death metal. Heeft z'n 5150 weggedaan dus dat zegt genoeg. De engl had volgens hem meer definitie en strakheid.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 februari 2005
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    4.901

    Standaard

    Ik heb zelf de blackmore icm. V30's, en daar komt een heule vette metalsound uit. De savage kan ik niks over zeggen, nooit over gespeeld.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Valt die Thunder dan zo tegen?

  8. #8

    Standaard

    Bedankt allemaal! Duidelijk

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.987

    Standaard

    Speel al ruim 6 jaar naar alle tevredenheid over de blackmore. Alles van rock en metal kan hij prima aan. Met greenbacks krijg je net wat meer rocksound, met V30 tover je er gemakkelijk de strakste metalsounds uit.
    Laag hoef je jezelf niet druk over te maken, ik heb voor rock vaak mijn low op 9uur staan. Voor metal komt hij bij mij nooit hoger dan 12 uur anders ga je je bassist vervelen.
    Daarnaast kun je je eindbuizen vervangen voor 6L6GC ipv 5881. Net wat meer laag en hoog erbij.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.926

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Heeft z'n 5150 weggedaan dus dat zegt genoeg. De engl had volgens hem meer definitie en strakheid.
    Moet wel zeggen dat de nieuwe EVH 5150 III's een stuk strakker van zichzelf zijn dan de oude Peavey's. Die moesten ook vooral hard. Ze hebben mogelijk gain te veel voor (hard)rock), maar een paar buizenswaps lost dat ook op.

    Heb de Savage 60 gehad; heerlijke amp, ik mis 'm soms wel; miste wat functionaliteit voor mijn wensen (geen schakelbare fx-loop, geen schakelbare gainboost, 2e master-volume was niet instelbaar), heb nu nog steeds een Invader 100, Ironball en sinds een tijdje een 50W 5150 III. Ik vind de Engl sound meer 'refined' en een 'smooth chunkiness', waar de 5150 is meer balls-to-the-wall rauw is. Maar beiden zijn zeker strak (geen Mesa Rectumfrier blubber) te noemen.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top