Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 65

Discussie: Mijn eerste rackje

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    AC/DC-achtig wil prima met een JMP-1. Die van mij is wel heel erg gevoelig qua buizen, schijnt te komen door het trafootje wat te weinig spanning levert (heb het me ook maar laten vertellen maar wie weet is het waar). Bij mij zitten er daarom buisjes in die niet al te kritisch zijn qua arbeidsvoorwaarden. Ik gebruik een 6L6 eindtrap, bevalt prima maar ik kan me voorstellen dat de JMP-1 in combinatie met een EL34-eindtrap wat rauwer, minder rond klinkt. Clean 1 vind ik ook prettiger dan clean 2, de laatste is klinisch en - vermoed ik - met name bedoeld voor de ballade-met-foute-jaren-80-chorus-delay-reverb-ellende.
    Met EL 34 juist ronder en warmer dan 6L6. Vind daarom ook de meeste Fender versterkers zo schel klinken en erg veel laag. En ik vind als je een 6L6 versterker open draait dat ie wel strak blijft klinken maar mist de natuurlijke compressie die een EL34 wel heeft.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Ateng, qua boost:
    Carl Martin Kick Boost, BB Xotic, Shiny (Spice), dat soort spul? Of volstaat een EQ pedaal met level-regelaar ook?
    Ja dat soort pedaaltjes! Een eq pedaal zal ook wel werken en kan je bepaalde frequenties boosten dus tis net wat je wilt. Maar ik vind een booster met een gain regelaar denk ik beter werken om je crunchsound nog rauwer te laten klinken... AC/DC achtig.
    Cleanboost is eigenlijk niet wt ik bedoelde, bedoelde meer een booster die niet kleurt.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 november 2002
    Locatie
    moppelt
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Replifex kleurt weinig maar je kan het droge signaal compleet uitzetten, en het mixen in de fx-oop van de JMP-1 toch? Dan is er geen losse mixert nodig.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kokeleko Bekijk bericht
    Replifex kleurt weinig maar je kan het droge signaal compleet uitzetten, en het mixen in de fx-oop van de JMP-1 toch? Dan is er geen losse mixert nodig.
    De fx loop van de JMP-1 is echt een tonesucker dus ik zou dat echt afraden.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 november 2002
    Locatie
    moppelt
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Ja dan moet dat maar niet he?

  6. #26

    Standaard

    Spammen mag hier niet he?
    Maar als het wel mocht, zou ik verwijzen naar gitaarmarkt, voor een Peavey 50/50
    Zion Pikasso, Gibson LP Classic =>Marshall JMP-1=>Peavey Classic 50/50

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kokeleko Bekijk bericht
    Ja dan moet dat maar niet he?
    Tja dat ligt aan je zelf he

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Inmiddels heb ik al een ruime maand een Bugera V55HD head (6L6) waar het spul rechtstreeks in de FX return gaat. Klinkt t.o.v het transistor eindtrapje echt al een heel stuk beter. En kostte geen drol. Door zware operatie en ziekenhuisverblijf echter nog nauwelijks plezier van gehad. 19" spul ga ik in een lege topbehuizing monteren. Ik had eerst een 5HE flightcase, maar deze was veel te lomp en zwaar. Dit lijkt me een elegantere oplossing.

  9. #29

    Standaard

    2 nieuwe JJ's erin kosten de kop ook niet. Kan geen kwaad. Die van mij waren versleten (geluid viel soms weg) dus ik moest wel.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Inmiddels is de kortstondige liefde weer over. Teveel gedoe, gescroll, gepatch, etc voor mij. Zelfs in zo'n simpele en compacte setup.

    De JMP (met 2 nieuwe JJ's), Replifex en flightcase zijn de deur uit.

    Terug naar de pedaaltjes,
    535Q had ik nog, een TS9, Flashback X4, TR-2 zijn erbij gekomen, een Deluxe Electric Mistress in aantocht.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top