Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 65

Discussie: Mijn eerste rackje

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Met een EL34 eindtrap klinkt t naar mijn mening lekkerder dan een 6L6. Ik ben tevreden met mijn clean... gebruik clean 1.
    Voor een oldskool rocksound zou ik OD1 gebruiken met de gain niet te ver open en dan boosten met een boostpedaal. Geen tubescreamer achtig pedaal maar echt een cleanboost die je sound rauwer maakt.
    Laatst gewijzigd door ateng; 9 oktober 2014 om 23:57

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    AC/DC-achtig wil prima met een JMP-1. Die van mij is wel heel erg gevoelig qua buizen, schijnt te komen door het trafootje wat te weinig spanning levert (heb het me ook maar laten vertellen maar wie weet is het waar). Bij mij zitten er daarom buisjes in die niet al te kritisch zijn qua arbeidsvoorwaarden. Ik gebruik een 6L6 eindtrap, bevalt prima maar ik kan me voorstellen dat de JMP-1 in combinatie met een EL34-eindtrap wat rauwer, minder rond klinkt. Clean 1 vind ik ook prettiger dan clean 2, de laatste is klinisch en - vermoed ik - met name bedoeld voor de ballade-met-foute-jaren-80-chorus-delay-reverb-ellende.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Thanks for the input.

    Heb eerder een 3210 Mosfet Lead 100 top gehad, Was instant oldschool rocksound.
    Ik moet duidelijk nog wat meer aanrommelen met de JMP.

    Buizen eindtrap is zolang ik thuis speel denk ik nog niet nodig, hoewel GAS....

    Eerst maar eens een rackcase en floorcontroller aanschaffen (FCB1010?)

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Ateng, qua boost:
    Carl Martin Kick Boost, BB Xotic, Shiny (Spice), dat soort spul? Of volstaat een EQ pedaal met level-regelaar ook?
    Laatst gewijzigd door MarkS; 10 oktober 2014 om 09:27

  5. #15

    Standaard

    Leuk setje! Jammer dat die 1x12s weg zin... leuke speakers.
    Het verschil tussen een G-major en een Replifex is niet zo groot. G-major is wat sprankelender en makkelijker in te stellen. Replifex vond ik zelf wat neuzige effecten hebben.
    Ik heb zelf 3 keer een JMP1 gehad en alle 3 klonken ze geweldig. Het ACDC achtige geluid heb ik maar in 1 van die 3 gevonden...

    Kik goed en luister naar welke poweramp je er achter hangt. Een Marshall poweramp is gauw gekocht maar ik heb nog geen goede gehoord... Kun je beter even kijken naar een ander mooi merk. Je zult vast ook snel de neiging hebben om bi een marshall preamp een marshall poweramp te kopen maar het is niet veel in mijn ervaring.

    Succes en "when you go rack, you'll never go back...":-)
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Marshall eindbak is idd tempting, ook om budgetaire redenen.
    Een 9200 heb je voor 250, (de 9005 vind ik veel te groot) andere opties zijn bijv Mesa 50/50, Peavey Classic. Ik weet dat velen niet heel erg kapot zijn van de Mesa, maar ik wil er niet al teveel geld aan spenderen. Hoeft geen topspul te zijn.

    Ik vond de Replifex juist simpeler in te stellen, deels omdat ik vroeger al eens een Intellifex heb gehad.
    Daarnaast de issues van de G-Major die toch redelijk vaak genoemd worden. (Knoppen die er af vallen, displays die uitvallen, occasional freezes) . Daarbij vergeleken is de Replifex een degelijke en Spartaanse unit. G-Major heeft wel meer mogelijkheden en fx.

    Zojuist een flightcase gekocht om de boel in te bouwen.
    Laatst gewijzigd door MarkS; 10 oktober 2014 om 12:19

  7. #17

    Standaard

    50/50 is idd niet de beste van mesa maar wel een stukje beter dan die marshall meuk :-)
    Kun je gewoon kopen hoor. Te vinden van 250 (als je even rond kijkt) tot rond de 400.
    Soms zelfs gemod maar ik weet niet wat daar dan verschillend in is want die heb ik nooit gehad.
    Succes!
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Nogmaals, als thuistokkelaar is de nood voor een buizentrap niet echt hoog. Had ik echtet nog helemaal geen eindtrap gehad, dan was het een no-brainer geweest.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Die 9005 schijnt dan wel weer beter van kwaliteit te zijn maar inderdaad, wat een slagschip.. Ik heb een Peavey Classic 60/60. Originele buizen zitten er nog in want nog goed, ding gaat knetterhard en bevat volgens de tech alleen een nette eindtrap zonder kleurende bagger. Misschien dat ze daarom worden aangeraden voor gebruik met modelers. Hij is een keer van anderhalve meter hoogte plat op zijn front gevallen, zat een schroef los, verder niks aan de hand. Een tank, maar wel met bijbehorend gewicht. Bijkomend voordeel van zo'n setup is dat je er moeiteloos thuis mee kunt spelen want het kan ook zacht. Wel je toonregeling drastisch anders inregelen natuurlijk, maar toch. Volgens mij staat er bij Tools 4 Tones een voor 250 euro.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Staat er niet. Ben er vanochtend nog geweest.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top