Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 65

Discussie: Mijn eerste rackje

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard Mijn eerste rackje

    Vandaag mijn eerste rack setup aangeschaft!
    2 jaar lang aangekloot met modelers (GT-8, Flextone IIIXL, PodXT), van de week bijna op het punt gestaanom een Marshall buizenbak te kopen, budget bracht me echter niet verder dan JCM900DR's. Aangezien voornamelijk voor thuisgebruik bedoeld zou dat ook niet een goede keuze zijn geweest.

    Het is geworden:

    Marshall JMP-1
    Rocktron Replifex (twijfelde tussen deze en G-Major, reviews/problemen van de laatste deden mij snel besluiten voor de Replifex)
    2x12 cab met G12H30 Anniversary

    Poweramp voorlopig nog een Samson Servo 260, maandje geleden gekocht samen met 2 Torque 1x12 kastjes, daar zaten G12H100's in. Setje even gebruikt voor mijn PodXT, was 3x niks, vooral dankzij de Pod uiteraard. Die kastjes 2 weken geleden verkocht (achteraf spijt, ondanks flinke verkoopwinst).

    Nog niet verder gekomen dan een beetje door de presets scrollen, morgen er eens een dagje goed voor gaan zitten!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Gefeliciteerd. de flexibiliteit van een rack-setup weegt wat mij betreft nog steeds op tegen de wellicht wat mindere gebruikersvriendelijkheid t.o.v. een regulier pedalboard.

    Ben benieuwd wat jouw ervaringen gaan zijn.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ah, de jmp-1..... Heb hem eens bespeeld over een Mesa 2:90, dat was echt wel vet!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Beide modules zijn redelijk intuïtief en vanzelfsprekend te bedienen. OK, on-the-fly ff een instellinkje veranderen op een podium zal vast wat lastiger zijn, maar voor mij vooralsnog geen issue.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ah, de jmp-1..... Heb hem eens bespeeld over een Mesa 2:90, dat was echt wel vet!
    Heb nog steeds mn JMP-1 in mn rack hangen en vind het zekers een vette preamp

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Weet niet hoe de Repliflex is qua tonesuck maar ik zou zeker een linemixer gebruiken.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Nice! Heb mijn JMP-1 destijds ingeruild tegen een Mesa TriAxis
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Of ie last heeft van tonesuck kan ik (nog) niet beoordelen. Of ìk daar vervolgens last van zou hebben is ook maar de vraag (coming from a PodXT). But I hear you… is natuurlijk ideaal om dry en wet te scheiden en pas aan het eind te versterken.
    Wat de JMP-1 betreft, voor stevig werk idd een vet ding, clean magertjes (maar dat wist ik en boeide me ook niet zo), wat ik wel mis en wel op hoopte is toch een "oldschool" Marshall AC/DC geluid. Misschien dat de 9001 pre-amp daar beter geschikt voor is?

    Another thing: deze heeft nog steeds de originele buisjes er in zitten. Nu schijnen de meningen over de invloed van andere buizen in een JMP-1 nogal verdeeld te zijn… als gainstage spelen ze amper een rol, maar vanwege de leeftijd van de buizen... zou een retube aan te bevelen zijn?
    Laatst gewijzigd door MarkS; 9 oktober 2014 om 20:25

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Zo beroerd is het clean van een JMP-1 toch niet? Althans, dat herinner ik me niet zo, en heb er toch 3 gehad (en ook weer verkocht, dat weer wel).

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Beroerd is het niet.. Ik vind het nogal vlak klinken….

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top