Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 26
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.966

    Standaard

    Eeh, wat gaat er precies gebogen worden met zo'n ding?
    Bij een buigijzer denk ik aan een pijpenbuiger.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2007
    Locatie
    Oosthuizen
    Berichten
    1.813

    Standaard

    spulletjes buigen, onder dat doekje zit het buigijzer. Beetje nat maken en buigen maar.

    Religion is the root of all evil (Richard Dawkins)

    Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    And the story continues..

    Niet heel spectaculair, maar het nieuwe element is binnen.. Na wat kunst en vliegwerk in het gat gekregen. Het folie zit er weliswaar strak in, maar kan nog steeds een beetje zakken, dus heb er wat langere boutjes ingestoken om dat te voorkomen. Nu nog de isolatie in orde brengen. Ik heb nu een bakmatje, maar ik krijg van iemand nog een plaatje teflon tegen verzendkosten.. Die zit alleen nu offshore, dus moet ff een weekje wachten.. Maar kan wel de boel gaan testen binnenkort!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Testing testing, 1, 2, 3..

    Hij werkt perfect, na wat rommelen met de instellingen en na het omdraaien van de + en - van het thermokopppel..

    Kan bijna houtjes gaan buigen!



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Dit idee ga ik dus gewoon een keer schaamteloos kopieren.


    Imitation & flattery je weet wel

    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Geen probleem, Rik.. Als je aansluitschema nodig hebt, hoor ik het wel, al denk ik dat je mans genoeg bent om dat zelf te bedenken..

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Ok, hij is klaar! Zoals eerder gezegd, heb ik me weinig druk gemaakt om de afwerking en meer om functionaliteit. Het is een best bakbeest geworden en er zit best wat gewicht aan! Mag ook wel, er zit 75 meter alufolie in.. Staande test wijst uit dat hij dan iets minder goed op temperatuur blijft, maar nog steeds met een marge van 5 graden ongeveer.. Ik heb gister op de cursus een commerciële versie aan het werk gezien, die doet er zeker een half uur over om op temperatuur te komen. De mijne in 10 minuten.

    Van iemand een plaatje teflon gekregen, nu nog even uitzoeken of de boutjes niet zodanig warm worden dat de binnenkant verschroeit. Ik heb daar in die mate rekening mee gehouden dat ik ipv 5mm gaatjes, 6mm gaatjes heb geboord, om de boutjes toch wat ruimte te geven en het contact te minimaliseren.





    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  8. #18

    Standaard

    Zeer leuk project! Ik heb er aan zitten denken om ook een buigijzer te maken voor mogelijke akoestische builds, en een simpele PID-controller leek mij ook de elegantste manier om de temperatuur te regelen (ofwel zelf PID-controller spelen, gaat natuurlijk ook altijd lol).

    Ivm de boutjes: je zou wat Kapton tape (veel gebruikte in de ruimtevaart, maar ook in de 3D-printing wereld) kunnen gebruiken om de voetjes/bouten te isoleren van het teflon plaatje. Mocht dit nodig zijn uiteraard.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Danieldg Bekijk bericht
    Zeer leuk project! Ik heb er aan zitten denken om ook een buigijzer te maken voor mogelijke akoestische builds, en een simpele PID-controller leek mij ook de elegantste manier om de temperatuur te regelen (ofwel zelf PID-controller spelen, gaat natuurlijk ook altijd lol).

    Ivm de boutjes: je zou wat Kapton tape (veel gebruikte in de ruimtevaart, maar ook in de 3D-printing wereld) kunnen gebruiken om de voetjes/bouten te isoleren van het teflon plaatje. Mocht dit nodig zijn uiteraard.
    Thx!

    Wb de boutjes: Teflon is bestand tegen temperaturen tot 260 graden Celsius en zo warm gaat hij nooit worden.. Mogelijk probleem zou kunnen zijn dat de bevestiging aan de onderkant van de basisplaat erg warm zou kunnen worden, daarom heb ik ook alle snoertjes zoveel mogelijk weggehouden hiervan. Ik heb behoorlijk wat teflon over, dus ik zou in theorie ook nog teflon ringetjes kunnen maken...
    Laatst gewijzigd door Rizz; 2 november 2014 om 12:08
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 september 2005
    Locatie
    Heerhugowaard
    Berichten
    1.216

    Standaard

    Yep, onder de indruk hoor!!!
    Altijd leuk om ze zien hoe creatief en inventief men is met het maken van de eigen gereedschappen.
    Gaaf hoor!

    Vooral de film was ook erg leuk om te zien hoe het werkt.

    Suc6

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top