Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11

Discussie: Hele tonen ladder

  1. #1

    Standaard Hele tonen ladder

    Daar ben ik weer. Ditmaal met een nummer dat is geschreven in de hele tonen ladder oftewel de anhemitonisch hexatonische toonladder (zeg dat maar eens 3 keer snel achter elkaar).

    Aangezien mijn octatonische stukje leidde tot een interessante discussie wil ik jullie deze niet onthouden. Ik beloof dat ik hierna wat meer toegankelijke muziek zal laten horen.

    Haunted Steam Engine


    En nee, ook nu geen echte instrumenten. Ik moet mijn computer namelijk nog een keer leren om niet te crashen zodra ik iets in Cubase probeer op te nemen met mijn Line 6 Pod GX.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Ik vind m te gek. Jammer van die k*tgeluiden, en jammer van dat einde met die rare trancy synth, maar als je dit met echt koperwerk etc zou opnemen, zou t echt te gek zijn. Het klinkt nu veel meer als n nummer dan n etude ook, gave shizzle!!!

  3. #3

    Standaard

    Bedankt Fusion!

    Ja dat einde... ik ben nog niemand tegengekomen die dat stukje kan waarderen. Je moet je daarbij het einde van een horrorfilm voorstellen. Net als je denkt dat het voorbij is komt de spooktrein weer terug en maakt de overlevenden toch nog af.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Ik snap t wel, ik doe t zelf ook wel eens, een soort van reprise, maar ik vind m persoonlijk gewoon niet lekker klinken. Ik snap ook best dat je qua sounds waarschijnlijk n contrast wilt hebben, maar ik dig m niet. You dig?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Alles draait rond m'n hoofd. Nice. Alles hieraan past bij elkaar: draaierige toonladder, draaierige sounds, draaierig ritme en een draaierige mix qua pannen. In tegenstelling tot de octatonische vind ik deze in zijn geheel leuk. Verder is dit misschien wel het meest levendig klinkende puur MIDI-lied dat ik heb gehoord.

    Geslaagd stuk .

    Loeters,

    Merijn

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Erg leuk! Persoonlijk hou ik van wat meer tonale afwisseling - de eerste 4 minuten duren wel erg lang. Er gebeurt wel wat maar het kabbelt allemaal een beetje door. Het 2e stuk met de synth's lijkt wel een ander liedje...

    [2c]
    Marc

    TIP mbt crash : installeer de nieuwste drivers.
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  7. #7

    Standaard

    Knap hoor, jij moet filmmuziekschrijver worden, als je dat al niet bent?

  8. #8

    Standaard

    De kermissen in Cataluña zijn van een grote lulligheid en traditie.
    Zo is daar altijd wettelijk verplicht Lo tren de la Bruja (als ik het goed schrijf) bij aanwezig. Een kindertrein die rustig door een tunnel rijdt en dan, als kers op de taart, staat aan het eind van de tunnel de heks te wachten. Die 'slaat' met een heksenbezem de kinderen op hun hoofd.
    Heel zachtjes.
    En ze weten dat de heks daar staat en wat hen boven het hoofd hangt.

    Zoals met alles voor kleine kinderen, de herhaling en het weten wat er aan komt is de grootste attractie.
    Dat vind ik met dit fenomenaal fijne stukje muziek ook. En wat dan nog dat het midi toetertjes en piepjes zijn. Er is een nieuw prachtlied hoorbaar gemaakt dat er voorheen niet was.

    Tijd voor het van stal halen van een oud idee:
    Een geboortekaartje rondzenden aan je vrienden
    - Het is een liedje

    Er zijn wel voor lulliger redenen kaartjes rondgestuurd.
    Van mij mag ie hoor. Ik kom helpen de enveloppes te schrijven.
    Vriendelijke groet, Gus

  9. #9

    Standaard

    Bijzondere compositie, doet mij denken aan Frank Zappa.
    Snapte ik nooit wat van, maar nu denk ik dat hij ook met experimenten met toonladders bezig was.
    (krijg ik nu waarschijnlijk alle FZ fans over mij heen....)

    Hier en daar iets te 'langdradig', maar - zoals gezegd - wel een bijzonder stuk.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  10. #10

    Standaard

    Leuk, al die positieve reacties! En dat terwijl dit nummer toch vanuit een zelfde gedachtengang is geschreven als het vorige (in feite nieuwere) stuk dat minder in de smaak viel. Zo zie je maar weer hoe lastig het is om in te schatten hoe zoiets erin zal gaan bij een publiek.
    En dat is nu precies het mooie van dit sounds forum! Dus bedankt voor alle reacties, en zeker ook de negatieve want daar leren we tenslotte het meest van.

    @zoldergitarist: Nee, ik ben geen filmmuziekschrijver maar ik heb wel eens muziek geschreven voor een game.

    @obiwanjacobi: Nieuwste drivers heb ik maar dat helpt helaas niet.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top