Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15

Discussie: Nattigheid II

  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muziekschuur Bekijk bericht
    Mooi nummer, maar een drukke mix. Ik denk met een duidelijk eq op diverse onderdelen dat de mix meer diepte zou krijgen. Probeer eens te zingen met een compressor op je stem. Dan leer je vast je timbre verder te verfijnen. Ik vind em mooi. Maar juist tot het niveau dat Jij hem mooi vindt. Verder puik.
    Wat ontzettend aardig dat je meent dat er nog wat te verbeteren valt aan mijn stem. Fact of the matter is, dat mijn stem (leeftijd, tja... Had ik maar op mijn 27e dood moeten gaan) steeds tot minder instaat is.
    Ach, ik vond dat een beetje triest, maar ondertussen ben ik daaraan wel een beetje gewend.

    De drukke mix is toe te schrijven aan niet-nabewerken of extra compressie.

    Leuk dat je het wat vindt en leuk dat je hebt geluisterd.
    Vriendelijke groet, Gus

  2. #12

    Standaard

    Lekker nummer en ik vind je geluid/sound geweldig, lekker fris en helder zo wil ik het ook!

  3. #13

    Standaard

    Mooi nummer Gus! De mix mag imo wel iets meer spreiding (stereobeeld) hebben maar die standaard bepaal jij zelf :-) Je zou ook bewust kunnen kiezen voor een mono mix. Je stem is ook in dit nummer goed te horen. 'Well done' om maar eens wat te noemen

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoldergitarist Bekijk bericht
    Lekker nummer en ik vind je geluid/sound geweldig, lekker fris en helder zo wil ik het ook!
    Dank je wel. Ik heb eigenlijk weinig gedaan om trots te zijn.
    Je kent mijn werkwijze: Quick and dirty.

    Ik heb alleen een broertje dood aan digi oversturend, dus ik heb een vrij zware compressie als noodrem.
    Ik stuur vrij zacht uit/neem vrij zacht op, waardoor de noodrem vrij weinig hoeft te doen.

    Het resultaat is zoals je het hoort: los, maar met voldoende ruimte om even alle partijen ruimte te geven zonder gelijk alles dicht te smeren.
    Iets anders kan ik niet bedenken......

    En de soul food, die geeft alles (ook de bas) een heeeel klein en gevaarlijk randje mee. Misschien is dat wel wat je hoort.
    Maar leuk dat je de moeite hebt genomen!
    Vriendelijke groet, Gus

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Mooi nummer Gus! De mix mag imo wel iets meer spreiding (stereobeeld) hebben maar die standaard bepaal jij zelf :-) Je zou ook bewust kunnen kiezen voor een mono mix. Je stem is ook in dit nummer goed te horen. 'Well done' om maar eens wat te noemen
    Leuke opmerking.
    Drums (loop van reel to reel uit - ik gok 1971, met veel room) stereo.
    4 (!) gitaren waarvan er twee in de uiterste hoeken liggen en twee op 10 uur en 2 uur.
    Bas mono en zang/percussie mono.

    Ik zal er eens mee experimenteren. Zet me aan het denken. Fijn. Dank je voor je suggestie en voor het luisteren.
    Vriendelijke groet, Gus

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top