Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1

    Standaard zweet bandje gitaren

    Hee,

    Ik was een video van guthrie govan aan t bekijken en hij had een zweetbandje bij zn headstock.
    Waar dient dit voor en wat is de correcte benaming voor zoiets?

    Ik kan het nergens vinden tot nu toe

    Groetjes

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Losse snaren dempen?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Inderdaad losse snaren dempen, wordt vaak gebruikt bij tapping en sweep picking denk ik.

  4. #4

    Standaard

    Dat heet een Fret Wrap. En is precies waarvoor men hierboven zegt dat het is.

    http://www.gruvgear.com/fretwraps
    Current Gear: Prs Custom 24 Black Cherry 10-top, Fender 90's Thinline Tele (CS), Ibanez RG 3770, Eastman AC122CE, Squier Hello Kitty Strat (HELLZ YEAH). Mesa Tremoverb en Recto 2x12", Bogner Alchemist 1x12"

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    nog best prijzig 30 dollar voor zo'n ding...goedkoper alternatief is een haarbandje, maar waarschijnlijk werkt dat andere beter.
    Is eigenlijk alleen nodig als je veel tapt (en soms voor sweeping zoals hierboven al gezegd). Nadeel ervan is dat je de open snaren niet echt goed meer kan gebruiken, dan moet je die demper weer aan de kant schuiven.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2007
    Locatie
    Planet KiXi
    Berichten
    3.668

    Standaard

    Ik gebruik FretWraps voornamelijk boven m'n topkam om ongewenste bijgeluiden te elimineren.
    Als je in een beetje serieuze metalproductie terecht komt begint meteen altijd iedereen al je snaren af te dempen met tape of stof of whatever ze kunnen vinden. Met zo'n Fretwrap boven je topkam schoon je stiekem je sound behoorlijk op. Zie het als een noise-gate light.
    Uiteraard, als je hem over de topkam schuift demp je al je snaren en kun je cleaner tappen/sweepen.
    Ik persoonlijk doe dit zo min mogelijk, anders wordt je lui in je techniek. Overigens is het niet eens perse altijd makkelijker dan, want waar je normaal een snaartje kan smokkelen hoor je nu dus gewoon geen noot (omdat die gedempt wordt).
    Gitarist van Delain. Vengeance. Tri-Head.

    www.facebook.com/timosomers

    Timo Somers uses Aristides Guitars & Koch Amps & Dean Markley Strings.

  7. #7

    Standaard

    Whoehahahaha 30 dollar voor een zweetbandje, heerlijk dat mensen daar in trappen.
    Een gewoon zweetbandje of elastiek enz enz werkt net zo goed.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    Misschien kan idd. een 1 dollar briefje onder de snaren wel . Ik heb me laten vertellen dat Johnny Cash dat wel eens gebruikte om maar eens een niet-metal gitarist te noemen ...

  9. #9

    Standaard

    To be fair: ze zijn 30 voor drie. Ik heb ze sinds een week en kan Timo's verhaal onderschrijven: ze doen precies wat ze moeten doen, eigenlijk veel te goed. Als je rock/metal-achtige zaken doet met wat gain dan wordt alles ineens heel netjes en clean hiermee. Weet zeker dat je er lui van wordt, maar het werkt wel echt heel goed.


    Wij van WC-eend adviseren Fret Wraps....
    Current Gear: Prs Custom 24 Black Cherry 10-top, Fender 90's Thinline Tele (CS), Ibanez RG 3770, Eastman AC122CE, Squier Hello Kitty Strat (HELLZ YEAH). Mesa Tremoverb en Recto 2x12", Bogner Alchemist 1x12"

  10. #10

    Standaard

    Wij van adidas adviseren zweetbandjes, en wij van post.nl post elastieken (werken ook prima).

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top