Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 24

Discussie: Eendagjesmensen

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    @Kefding: Dat stuk is achterlijk! Het heeft dit nummer ook aardig beïnvloed. De mix is wel een issue geweest, alles stond ongelofelijk los van elkaar (nog een stuk losser dan het nu is); goed te horen dat ie prettig is .

    Ik kan me voorstellen dat het een sigaarbeleving zal intensiveren . Of andersom natuurlijk .

    Dat Shpong kende ik niet. Zit wel wat in die vergelijking ja. Alleen vind ik het dan jammer van zo'n show eromheen; alsof sferische trancemuziek alleen maar beelden van felgekleurde paddovrouwtjes en dwarsfluitende boswachters oproept.


    @Duhsjaak: Ja, het eendagsvlieg-idee was ook bedoeld ja. Alle andere dagen is het er maar doods. Ook te zien aan het publiek: net iets te jonge oude mensen die s'ochtends vroeg hun plaatsje vooraan hebben bemachtigd en die dus met hand en tand verdedigen tegen kleine kinderen die ook iets willen zien, vrouwvolk grotendeels langgerokt en jongerenclubjes per zuil te herkennen aan de kleur van hun shirt (natuurlijk speciaal gedrukt voor de grote dag).

    Wat ik verder met het geheel ga doen is wel een puntje.. Op z'n minst zet ik het in een Soundcloud allemaal achter elkaar, maak het ergens als geheel downloadbaar en brand ik het voor mezelf op een CD'tje. Nu is dat misschien wel net zo sneu als het bloemencorso. Maar goed, suggesties betreffende een vervolg/afsluiting van dit project zijn altijd welkom.

    Iedereen bedankt voor de reacties!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.982

    Standaard

    Ik vond het bijzonder verfrissend om eens te beluisteren.
    Meestal luister ik naar lo-fi black metal die in een kelder met een Philips cassetterecordertje uit 1972 is opgenomen, dus dit is weer eens wat anders!
    Laatst gewijzigd door Remork1970; 6 oktober 2014 om 10:10

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Wauw. Dit is één van de vetste dingen die ik hier ooit heb gehoord. En dat meen ik. Niets dan lof. Heb je alles zelf geprogrammeerd, dus bijv ook al die 8 bit sound lijntjes?

    Echt, wat n talent ben jij!!! Ik zou hier n album van aanschaffen.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Wow. Bedankt Fusion! Weet niet goed wat ik verder moet zeggen .

    Dan maar een technisch verhaaltje :
    De synthesizer (in het Mario achtige stuk) is in feite 1 partij, als in 1 MIDI lijntje. In dat lijntje zit bas en melodie samen door elkaar. Zelf bedacht en "geprogrammeerd" (vooral door trial & error). Dat is dezelfde synth als de dronige basnoten in de andere stukken. Dat spoor heb ik gedubbeld; bij de een het laag weggehaald en bij de ander het hoog. Daarop twee tegengestelde autopanners geeft de synth wat leven. Verder is het meeste werk (naast het opnemen van de samples) het maken van de enveloplijnen van alle effecten op de samples, gitaar en drums/glitchjes (en zelfs het tempo op de mastertrack zo tegen het einde) geweest. Ik moet wel zeggen dat het effecten besturen door envelopes in Ableton bijzonder handig te doen is, net als het in de maat krijgen van alle herhalende samples.

    Trouwens, de kick en snare samples komen hier vandaan. Dit is de "Darkness" geloof ik. Was ik wel van gecharmeerd (is er ook nog iets legaal EN gratis aan dit lied ).



  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Ben m nog een keer aan t luisteren. Geniaal goed.

    Paar kleine meningkjes:

    - de bass kick die je af en toe slicet als n mitrailleur komt wat te hard of mmmm onwennig in, op t einde is t dan wel weer te gek dat ie zo mmmm overdreven oid is
    - de sample van die raceauto van R naar L vind ik net wat te hard
    - stuk vanaf 1:33 mag wat meer n opbouw hebben naar 1:53 toe
    - ik zou proberen wat meer variatie in de drumbeat te doen

    Verder blijf ik erbij, GENIAAL. Een van de beste zoniet t beste wat ik hier ooit gehoord heb, Wauw.

    EDIT: woon je toevallig in de buurt van Amsterdam?

  6. #16

    Standaard

    Ja, werkelijk bizar goed hè?
    Er zit ook een soort van lijn in. Dus als je hiernaar luistert, en je probeert de voorgaande afleveringen er een beetje bij te houden, krijgt het allemaal een eigen laag/vormtaal/samenhang, weet ik hoe je dat noemt.

    Omdat ik zelf een beetje allergisch ben voor gasten die dan iedere zin beginnen met: 'o, maar dan moet je......' durf ik haast niet te roepen dat ie er eigenlijk iets leuks mee zou moeten doen. Een bepaalde rangorde aanbrengen en het dan als een grote collage op YouTube of (lekker ouderwets) CD. Verzin maar eens wat. Samen is het nog beter dan de hoofdstukjes los.
    Vriendelijke groet, Gus

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Ben m nog een keer aan t luisteren. Geniaal goed.

    Paar kleine meningkjes:

    - de bass kick die je af en toe slicet als n mitrailleur komt wat te hard of mmmm onwennig in, op t einde is t dan wel weer te gek dat ie zo mmmm overdreven oid is
    - de sample van die raceauto van R naar L vind ik net wat te hard
    - stuk vanaf 1:33 mag wat meer n opbouw hebben naar 1:53 toe
    - ik zou proberen wat meer variatie in de drumbeat te doen

    Verder blijf ik erbij, GENIAAL. Een van de beste zoniet t beste wat ik hier ooit gehoord heb, Wauw.
    Tof dat je het zo nice vindt. Het doet me wel wat dat te horen van de glitch/dub elektro-meister van het forum.
    Ik begrijp je punten wel ja. Met die stukjes kick ben ik achteraf misschien wat te geforceerd bezig geweest om ze er uit te laten springen. Bij het aanbrengen van variatie in de beats loop ik er vaak tegenaan dat het nummer dan z'n samenhang verliest. Dat is zeker een verbeterpunt.

    Ter illustratie van je formule 1 punt: het inputvolume van m'n draagbare opnameapparaatje stond op 10 (van de 100) en schoot daarop net niet tegen de clippingsgrens aan. Het zou toch zonde zijn als ik dat geweld in m'n liedje niet een beetje liet overheersen .

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion
    EDIT: woon je toevallig in de buurt van Amsterdam?
    Nog een illustratie: een ouder lied waarin ik zing. Kort antwoord: nee, ik kom uit Spijkenisse (bij Rotterdam). Wat deed je vermoeden/eventueel denken, dat ik uit de buurt van Amsterdam kom?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak
    Ja, werkelijk bizar goed hè?
    Er zit ook een soort van lijn in. Dus als je hiernaar luistert, en je probeert de voorgaande afleveringen er een beetje bij te houden, krijgt het allemaal een eigen laag/vormtaal/samenhang, weet ik hoe je dat noemt.

    Omdat ik zelf een beetje allergisch ben voor gasten die dan iedere zin beginnen met: 'o, maar dan moet je......' durf ik haast niet te roepen dat ie er eigenlijk iets leuks mee zou moeten doen. Een bepaalde rangorde aanbrengen en het dan als een grote collage op YouTube of (lekker ouderwets) CD. Verzin maar eens wat. Samen is het nog beter dan de hoofdstukjes los.
    Vriendelijke groet, Gus
    Zoiets zal het worden ja. Of dat ik bij het geheel toch iets van een visualisatie/montage maak. In ieder geval ga ik er nog zeker 1 lied bij maken, dus daar concentreer ik me nu eerst op. Iets van een grand finale of juist subtiel wegkabbelen, dat weet ik nog niet.


  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    HAhaha, nee hoor, ik vermoedde helemaal niets. Ik zat te denken aan evt ooit een collab. Natuurlijk kun je ook prima collabs doen over t internet, maar voor 'ons' soort freaky muziek werkt bestanden uitwisslen wellicht wat minder dan makkelijke muziek met traditionele track-verdeling en song structuur etc.

    Ben nu trouwens ook met iets heel freakies bezig, zal binnenkort wel een tussenstandje hier neerplempen

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    HAhaha, nee hoor, ik vermoedde helemaal niets. Ik zat te denken aan evt ooit een collab. Natuurlijk kun je ook prima collabs doen over t internet, maar voor 'ons' soort freaky muziek werkt bestanden uitwisslen wellicht wat minder dan makkelijke muziek met traditionele track-verdeling en song structuur etc.

    Ben nu trouwens ook met iets heel freakies bezig, zal binnenkort wel een tussenstandje hier neerplempen
    Gheghe, gelukkig . Het dichts dat ik bij Amsterdam kom is Leiden.
    Over het internet lijkt me ook niet per se onhandig. Het is dan alleen zaak dat we dan goed communiceren wat we precies doen. Gebruik jij ook Ableton voor de elektronische dingen?

    Benieuwd naar iets freakies van jou ben ik sowieso .

    Loeters,

    Merijn

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Nee, Koebees hier. Maar als we t evt via internet zouden gaan doen, maakt dat dan dus niet uit. Dan sturen we gewoon WAVs over etc.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top