Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24

Discussie: Eendagjesmensen

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard Eendagjesmensen

    Hallo allen,

    Hierbij presenteer ik mijn nieuwe creatie voor m'n "Bikken & villen; zachte kern" project. Het is grotendeels elektronisch en bevat veel samples.

    Dit is "Eendagjesmensen" .

    SC:

    https://soundcloud.com/cageman-2/eendagjesmensen

    YT:



    Alle vormen van commentaar zijn welkom (gefundeerd of ongefundeerd ).

    Loeters,

    Merijn

  2. #2

    Standaard

    Hij is leuk geworden en de gitaar past daar mooi bij, en met de juiste sound
    Laatst gewijzigd door zoldergitarist; 4 oktober 2014 om 09:50

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.356

    Standaard

    Project is goed in ontwikkeling, je blijft nieuwe sferen neerzetten, en tot nu toe zijn ze stuk voor stuk spannend.
    Kan er niet goed veel over zeggen, behalve dat ik ze erg gaaf vind, ook deze weer, en dat het langzaam aan behoorlijk wat materiaal begint te worden.
    Onlangs wat mr. Bungle geluisterd, jij gaat net zo hard alle kanten in, vooral andere kanten, maar een voorliefde voor wat evil clowneske tafereeltjes, kermis en carrousel deel je wel.
    Ik vind het beregoed in ieder geval.
    Je bent echt rete origineel bezig.

  4. #4

    Standaard

    eerste waar ik aan moest denken was haaksbergen maar dat zal wel puur toeval zijn

    muzikaal
    heel weird maybe maar ik mis iets om naar te kijken
    liefst gesyncte beelden

  5. #5

    Standaard

    Vind het een geinig nummer. Net als je denkt - nou ja, ik denk - dat is lang genoeg, dan komt er een volgende "fase" in het nummer.
    Doet mij een beetje denken aan "Being for the Benefit of Mr. Kite". Ook aan het einde die stukjes 'in z'n achteruit' roept bij mij als oudere.... weer herinneringen aan the Beatles op.
    Wat de sfeer betreft : kermis. Maar dan een overvolle kermis...
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Bedankt voor het luisteren allemaal .

    @zolder: Hahaha, thanks. Een samenwerking zit er een andere keer nog wel in .

    @Tupelo: Toch grappig dat deze dingen samen een beeld van kermis oproepen. Het is namelijk een opname van een formule 1 wagen (oude motor), de speaker tijdens Gamma racing day op TT Assen, een scooterwedstrijdje daar, een automatische luchtbedpomp en natuurlijk een fanfare (spelend in Sint Jansklooster tijdens een bloemencorso). De titel is ook op dat bloemencorso gebaseerd. Een gehucht waar 1 dag in het jaar iets gebeurt; beetje sneu. Zo voelde het tenminste aan.
    Het gebeuren wordt inderdaad wel steeds groter. Ik weet ook niet hoe groot het nog wordt. Een wat harder metalstuk moet er ook maar weer eens van komen.
    Vet dat je het zo goed vindt. Heb er zelf ook genoeg lol in .

    @Jannnus: Haaksbergen xD, tja.. Wat je zegt over beelden, daar ben ik het aan de ene kant wel mee eens -het zou een leuke toevoeging kunnen zijn-, maar ik vind het aan de andere kant ook de bedoeling dat het geluid zelf een beeld schept. In die zin kan beeld dus juist beperkend werken. Verder zijn mijn film en montage-skills niet toereikend en zou dat vooral storen, vermoed ik.

    @Ernest: Voor de Beatles zal het reversen wel een stuk complexer zijn geweest dan het knopje REV aan te zetten in Ableton . Ik luister zo even dat liedje waarmee je het vergelijkt.
    EDIT: Dat nummer is gaaf! Ik moet me eens beter in de Beatles gaan verdiepen denk ik .

    Nogmaals thanks!
    Laatst gewijzigd door Cageman; 4 oktober 2014 om 17:59

  7. #7

    Standaard

    Supertof weer. Prettige mix ook. Verrassend als altijd. Niets op aan te merken, goed bezig!

    Oja, bedankt voor je comment op mijn dinges op soundcloud. Ik zag 't net pas ...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 september 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    1.296

    Standaard

    Vet hoor! Doet me een beetje denken aan psychedelische acts als Shpongle en Ott

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.980

    Standaard

    Aah, zo vet man!
    Briljante muziek om een sigaartje bij te roken, of een drankje te drinken.
    Heil die shit!

  10. #10

    Standaard

    En dan te denken, dat ik het in de biologie hoek zocht. Doe ik wel vaker, maar dit keer biologie uit boekjes.
    Als in: Eendagsvliegen vs. Eendagjesmensen.

    Die richtingsloze eendaagse activiteiten zijn vaak een gevolg van weinig visionaire figuren op het gemeentehuis. Die zijn dan van mening dat zo'n zielloze dag Het Plaatsje even goed 'op de kaart zullen zetten'. Zoiets mag dan ook rustig een paar ton kosten. Dat daardoor de bieb moet worden gesloten bij gebrek aan baten, soit.

    Dit alles heeft helemaal niks met je collages/muziek van doen. Vanzelf. Het zijn mijn associaties bij het thema.
    Mag ik zo vrij zijn te vragen naar het doel van deze verzameling? Het aantal loopt op en het zou mooi zijn als daarmee iets leuks werd gedaan. Mijn mening maar.
    Vriendelijke groet, Gus

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top