Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1

    Standaard Ibanez LO-TRS7 zadels

    Hallo,

    Na 10 jaar trouwe dienst is een van de zadels van het tremolo van mijn Ibanez RG7420 geknapt. Even informeren bij de importeur leerde mij dat onderdelen voor deze specifieke gitaar niet meer leverbaar zijn.

    Heeft iemand een idee of er ook andere merken/types op passen en zoja welke ik dan zou moeten gebruiken? De LO-TRS lijkt qua onderdelen nogal op de originele Floyd Rose Pro maar ik weet niet of die op de millimeter nauwkeurig gaan passen..


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2003
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    558

    Standaard

    Deze trs lijkt heel erg op de iets betere takeuchi trs7 die bij tokos als allparts te koop zijn. Ik heb de takeuchi trs7 op een gitaar gehad. Van dat model zijn losse zadels te koop. Beide zijn Aziaten dus misschien wel uitwisselbaar.

    edit:

    http://www.allparts.com/BP-2297-003-...ck_p_1065.html

    ze zijn er in drie hoogtes ivm de radius van de toets.
    Laatst gewijzigd door universe777; 2 oktober 2014 om 15:08

  3. #3

    Standaard

    thanks! gelijk besteld, ben benieuwd of ie past en werkt

  4. #4

    Standaard

    Nou hij is binnen!

    vorm is iets anders, moet hier en daar wel gedremeld worden omdat ie anders niet past, het schroefgat waarmee hij aan de baseplate bevestigd wordt is iets te klein en het staafje dat naar achteren loopt waar de finetuner op duwt (geen idee hoe dat heet ) is te dik voor de sleuf waar hij door moet.. maar ik denk dat ik hem hiermee wel werkend ga krijgen Zal asap even een update doen als ie erin zit

    thanks voor de tip iig!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Wacht ff met boren. Volgens mij heb ik een complete liggen voor onderdelen. Kijk vanmiddag ff

  6. #6

    Standaard

    Oh serieus? Let me know

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Nog niet gevonden
    Kijk vanmiddag nog ff verder

  8. #8

    Standaard

    Al iets gevonden? ;-)

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Oh crap. Tremelo gevonden, maar leek er niet helemaal op. Kan wel morgen ff een plaatje schieten

  10. #10

    Standaard

    hehe geen probleem.. ik heb er ook geen moeite mee om deze ff langs de dremel te halen hoor passend krijgen lukt wel denk ik, ziet er alleen net ff wat minder strak uit.. maar ach, zolang mn trem maar weer werkt ben ik allang tevreden

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top