Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 32

Discussie: Debuut videoclip

  1. #11
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.709

    Standaard

    Ik begrijp de negatieve kritiek niet zo goed. Dat mensen niet van deze muziek houden begrijp ik wel, maar volgens mij is er helemaal niks mis mee, prima gespeeld, prima sound en lekker simpel clipje. Je zou er een bombastische locatie omheen kunnen bedenken, maar wat is de meerwaarde daarvan?

    En van zo'n bassiste word ik zelfs op mijn zeer hoge leeftijd nog zeer onrustig en ik hoop dat ik vannacht nog wel kan slapen.

    Ik vind het prima en ik lust er wel pap van.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Ik luister juist heel veel van deze muziek, en ik hou er heel veel van. Nu snap ik wel dat de Gothenborg sound geen techno-fusion-prog-metal is, maar mijn kritiek staat. Dit is echt te basic. De bassiste speelt de helft niet mee, de gitaren spelen geen 'gallopjes' daar waar het nummer erom schreeuwt, de dubbele bass doet op één enkel terugkerend gallopje niets, de riffs zijn bijna n persiflage te noemen.

    Daarom mijn welgemeende advies: de sound (die is top!), de zanger (die is fantastisch) en de wil is er al, dus ga gewoon keihard door. Komt vanzelf goed.

  3. #13
    Junior Member
    Geregistreerd
    24 september 2012
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    18

    Standaard

    Dank voor alle reacties!

    Ik begrijp dat de reacties ook wisselend zijn. Gelukkig maar! Laat ik proberen te reageren, zonder meteen in de verdediging te schieten.

    - we hebben bewust gekozen voor een basic omgeving om de clip te schieten. Onze repetitieruimte is in een oud bedrijfsverzamelgebouw, daar hebben we een rustige gang uitgezocht die breed genoeg was voor de band en waar ook een aantal lampen konden staan;
    - wat betreft de muziek: dat zal natuurlijk altijd een discussie blijven. Dat is ook niet erg, graag zelfs. Ik ben blij dat jullie de moeite nemen om het te luisteren, of kijken in dit geval.

    Voor de mensen die het leuk vinden en meer willen horen, maar ook voor de mensen die nog niet overtuigd zijn en juist meer willen horen; onze debuut EP staat op Spotify: http://open.spotify.com/artist/0hPQIYQSCDzCpI47GVkVFg
    Ik ben zelf natuurlijk enigszins bevooroordeeld, maar ik denk dat de EP erg divers is geworden.


  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.578

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Ik luister juist heel veel van deze muziek, en ik hou er heel veel van. Nu snap ik wel dat de Gothenborg sound geen techno-fusion-prog-metal is, maar mijn kritiek staat. Dit is echt te basic. De bassiste speelt de helft niet mee, de gitaren spelen geen 'gallopjes' daar waar het nummer erom schreeuwt, de dubbele bass doet op één enkel terugkerend gallopje niets, de riffs zijn bijna n persiflage te noemen.

    Daarom mijn welgemeende advies: de sound (die is top!), de zanger (die is fantastisch) en de wil is er al, dus ga gewoon keihard door. Komt vanzelf goed.
    Misschien moet je uit je eigen verwachtingspatroon stappen. In de muziek zijn geen regels. Als zij het zo spelen, is het hun stijl, hun ding, hun muziek.

    Clip vind ik gaaf! Mooi gefilmd, lekker filter erover, gewoon goed.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Ik luister juist heel veel van deze muziek, en ik hou er heel veel van. Nu snap ik wel dat de Gothenborg sound geen techno-fusion-prog-metal is, maar mijn kritiek staat. Dit is echt te basic.
    GA eens even aan zelf reflectie doen, zoals Gus ook al aangeeft, met je rare titels en technische geneuzel muziek die nooit af komt.

    Ik vind het vet en ben blij dat er ook nog bands zijn die hun muziek niet langs de technische meetlat leggen, maar gewoon doen waar hun hart ligt. Zo, die kan je in je zak steken.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guhlenn Bekijk bericht
    GA eens even aan zelf reflectie doen, zoals Gus ook al aangeeft, met je rare titels en technische geneuzel muziek die nooit af komt.

    Ik vind het vet en ben blij dat er ook nog bands zijn die hun muziek niet langs de technische meetlat leggen, maar gewoon doen waar hun hart ligt. Zo, die kan je in je zak steken.
    Volgens mij geeft Fusion een redelijke en gerelativeerde mening. Zo zijn ze hier lang niet altijd, ook niet in dit draadje. Dat men dan precies over deze reactie struikelt, verbaast mij een beetje. En wat heeft Fu's eigen muziek hiermee van doen?

    Ik ga zo de stukken op Spotify eens op m'n gemak luisteren .

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cageman Bekijk bericht
    Volgens mij geeft Fusion een redelijke en gerelativeerde mening.
    Nou, dan zijn we het niet eens. Redelijk en gerelativeerd? 'De riffs zijn bijna een persiflage te noemen' 'dit is echt te basic' .

    Opinions differ I guess. En daarnaast hebben Fu en ik een gecompliceerde relatie waar jij je niet mee dient te bemoeien!


  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guhlenn Bekijk bericht
    Nou, dan zijn we het niet eens. Redelijk en gerelativeerd? 'De riffs zijn bijna een persiflage te noemen' 'dit is echt te basic' .

    Opinions differ I guess. En daarnaast hebben Fu en ik een gecompliceerde relatie waar jij je niet mee dient te bemoeien!

    Dan moet je die relatie per PB afhandelen .

    Verder trek je nu de zinnen uit hun context. Zo los is de relativering ver te zoeken ja, maar dat is wel vaker met relaties van het één tegenover het ander.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Ik geef gewoon mijn mening en daar kun je t idd mee eens zijn of niet. Mijn eigen muziek en het al dan niet afkomen daarvan is een beetje kinderachtig om erbij te halen, zelfs voor jou Zilty.

    Verder geef ik gewoon heel gericht, opbouwend commentaar. Ik heb nog nooit zulke baslijnen gehoord in dit sooirt muziek. Ik vraag me ernstig af of dit zo gedaan is omdat men t tof vond en hun eigen ding deed. Het komt me namelijk niet over als een inventief iets maar gewoon een bassiste die nog niet de techniek heeft om met de gitaren mee te komen. Wat is er mis mee dat ik daar wat van zeg? Ik brand toch niemand af oid?

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Ik geef gewoon mijn mening en daar kun je t idd mee eens zijn of niet. Mijn eigen muziek en het al dan niet afkomen daarvan is een beetje kinderachtig om erbij te halen, zelfs voor jou Zilty.
    Ik vind je referentiekader relevant, maar wel leuk dat jij het ook op de persoon speelt, ik hou er altijd van als mensen inconsequent zijn, kan ik ze daarop wijzen. Opbouwend commentaar? Echt? Ik het behoorlijk denigrerend.

    @Cageman, we hebben een open relatie en ik wil dat graag zo houden ...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top