Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1

    Standaard E-snaar Squier SA-105

    Dag luitjes,

    Ik had een vraag. Ik ben sinds een half jaar ongeveer begonnen met gitaarspelen. Nu was laatst voor het eerst een gitaarsnaar gesprongen. Nu weet ik dat er nog dezelfde snaren op zitten als toen ik hem kocht. Maar geen idee welk merk en type ik dan moet kopen. De gitaar heet een Squier SA-105. Beginnersgitaartje. De E snaar is gesprongen. Weet iemand toevallig welke snaar ik nu moet kopen om het setje weer compleet te maken? Of zeggen jullie, koop liever een hele nieuwe set snaren. Want die standaard snaren op een Squier SA-105 zijn bagger,

    Ben benieuwd. Wil namelijk snel weer aan de slag. Heb de smaak te pakken.

    Groetjes,

    Merlijn

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 juli 2014
    Locatie
    Aalten
    Berichten
    123

    Standaard

    Ik zou er gewoon een nieuw setje opleggen, dit kost ook weer niet zoveel. Ik vind het zelf ook niet prettig als ik 1 nieuwe snaar op mijn gitaar heb liggen en de rest ouder is.

    Groeten Vincent.

  3. #3

    Standaard

    Thanks voor je reactie Vincent! Heb je ook nog een setje snaren die je zou adviseren?

  4. #4

    Standaard

    Of iemand anders met adviezen?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 juli 2014
    Locatie
    Aalten
    Berichten
    123

    Standaard

    Nou als ik eerlijk ben ben ik niet zon snarenman . Ik kan alleen zeggen dat ze t bij de muziekzaak wel weten, zijn ook wel wat topics over hier op gitaarnet..

    Succes!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 maart 2010
    Locatie
    Twente
    Berichten
    537

    Standaard

    Snaren zijn persoonlijk maar voor een beginnersgitaartje zou ik er een gewoon setje Martins opzetten; bijv M140-light of M150 -medium als ke wat meer body wilt.

    YMMV
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. (Bertrand Russell)

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.287

    Standaard

    Geen idee welke dikte er standaard op zit. Vaak is 0.12 de standaard. Dan ga je je hiermee geen buil vallen:

    3,90 per set.
    Mwa...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2014
    Locatie
    Vlijmen
    Berichten
    192

    Standaard

    Kijk ook even waar die snaar gebroken is. de kans zit er in dat een kleine beschadiging op bv de kam zit en dan blijven ze breken ;-(
    zelf heb ik er 0.10 op zitten

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 maart 2010
    Locatie
    Twente
    Berichten
    537

    Standaard

    009 op een akoestische? Da's apehaar! 012 minimaal, naar mijn idee, voor een beetje stevig geluid...
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. (Bertrand Russell)

  10. #10

    Standaard

    Even gekeken en ze worden met 0.012 snaren geleverd.
    Dus dat lijkt mij wel ok voor een dreadnought.
    Voor snaren zou je op :

    http://www.lordofthestrings.com

    kunnen kijken.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top