Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16

Discussie: "no more rocksongs"

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.979

    Standaard

    Mijn tip: liever n strakke beat zonder al te veel variatie dan al die roffels. Probeer jezelf een beetje in te lezen qua mixen en EQ. Komt allemaal goed

  2. #12

    Standaard

    mijn tip

    begin een band

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Heb ik gedaan.... Maar.... Da's een coverband..

    Thanks allemaal.... Het leven had me even in zijn greep... Ik was druk bezig met een computer te bouwen en nog wat in huis... kinderen... tha lot....

    Tsja... Ik ben geen zangert... Ik heb altijd gedroomd dat iemand anders mijn liedjes zou zingen... En ik heb veel energie gestoken in mijn studio en het leren kennen van apparatuur. Maar.... Deze songs moet je plaatsen als "niet af" ..... Meer als een manier om mijn songs vast te leggen...

    Ik sta momenteel wel in de zeeuwse cover top 25... En er mag gestemd worden... Maar ook die hebtik niet opgenomen met het idee "on top" uit te komen... Ik heb hetzelfde gevoel als Duhsjaak... IK wil een liedje kwijt....

    Nogmaals thanks voor de positieve kritiek.... EN de leuke inhoudelijke complimenten...
    Laatst gewijzigd door muziekschuur; 15 oktober 2014 om 17:35
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  4. #14

    Standaard

    ik snap er natuurlijk weinig van
    maar mijn raad : zoek iemand waarmee je samen songs kan schrijven (denk echt je dat nodig hebt)
    schrijf een stapel songs (originelen en neem een paar covers (om het publiek wat richting te geven))
    formeer een band (medesongwriter hoef niet in band als hij/zij dat niet wil. JIJ zingt igg)
    neem een demo op en de bus in(band bus)
    hoe het afloopt weet ik niet(heb je nog nooit gezien maar je heb een verdomd goede stem die het verdient om gehoord te worden en op de manier zoals je zelf aangeeft in je liedje (met "echte" instrumenten)

  5. #15

    Standaard

    Schuurtje, schuurtje. Ik ben geen Zangert? Mijn idee: je bent een prima zangert. Mere dan prima in combi met die vage fifties vibe guitar.

    Alleen die roffels vind ik even een min puntje. Maar hé, wat dan nog? Eerst was er duisternis. Toen was er opeens even lied. Wie zal er klagen?
    Op het gevaar af zeikerig over te komen:
    Òfwel je gaat net zo lang poetsen tot iedereen tevreden is. Waarschijnlijk ben jij dan al zwaar verveeld.
    Òfwel je gaat aan de slag met een nieuw lekker lied. Je zegt zelf al wat mijn keus zou zijn.
    En ik ben het errug met jou en met mijzelf eens.

    Roffels weglaten en een heerlijk nieuw kabbelend stuk lied in elkaar rossen. Net als de tulpenbollen in november, kort, hard en regelmatig.
    Volgende please.
    Vriendelijke groet, Gus
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 15 oktober 2014 om 21:40

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    In de apple store kun je zoeken op a-muze. Dat is wat trippy werk. Op soundclick vind je Woef (mijn Nederlandstalig werk en onder a-muze (nl) vind je een aantal andere songs. Ik schrijf rock, funk en rock Nederlandstalig. Ook wat zeeuws.

    Ik heb heel wat synthesizer geluiden versleten en vst's en vst-i's gebruikt. Leuk om een sfeer mee te maken. Ook heb ik in een nummer het tempo sneller en langzamer laten gaan. Dat nummer gaat over verliefd worden op latere leeftijd en er niet aan toegeven "omdat het niet past". En dan wordt je verlegen terwijl je dat nooit meer bent (welcome Woody Allen). Maar da's blijkbaar heel ongewoon omdat je luisteraars letterlijk de bocht uit ziet vliegen als ze luisteren.

    Frans

    Links:

    A-muze
    http://www.soundclick.com/bands/defa...bandID=1216279

    Woef
    http://www.soundclick.com/bands/defa...bandID=1256432
    Laatst gewijzigd door muziekschuur; 16 oktober 2014 om 10:32
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top