Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Info Arirang SG bas

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard Info Arirang SG bas

    Ik heb sinds mensenheugenis een oude bas staan. Nu ben ik benieuwd wat ik eigenlijk heb staan maar ik vind niets over deze basgitaar. Wie kan mij meer vertellen? En wat is de marktwaarde? Niet dat ik hem ga verkopen maar ik ben gewoon benieuwd.
    Hij heeft trouwens een geschroefde hals, geen typeaanduiding en geen serienummer...




    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Nietszeggend basje dus.....
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard

    Voor dit soort zaken is het een kwestie van geduld voordat Wietse ontwaakt is.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2005
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    147

    Standaard

    Arirang is Japans, eind jaren '70 begin '80. Uit de grote fabriek waar alle 'klonen' toen vandaan kwamen.

    Heb een Les Paul copy gehad hiervan in 1980.

  5. #5

    Standaard

    ik heb er nog een gitaar van liggen, best een leuk ding, daar staat niet eens een merk op.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fhensen Bekijk bericht
    Arirang is Japans, eind jaren '70 begin '80. Uit de grote fabriek waar alle 'klonen' toen vandaan kwamen.

    Heb een Les Paul copy gehad hiervan in 1980.
    de vroege arirangs ja, later werden ze in korea gemaakt ook wel logisch omdat arirang een koreaans woord/lied is.
    als er geen made in japan ergens op staat dan zijn het meestal geen japanse gitaren wat de verkoper ook mag beweren.
    en wat bedoel je met de grote fabriek waar alle klonen vandaan kwamen? want dat is onzin, er waren tientallen fabrieken, fujigen en matsumoku waren de grootste/ het bekendst.

    de elementen op deze bas doen mij aan kawai/teisco denken ze zijn zeker ongewoon, maar arirang is toch een raadsel er is bijna niks bekend van dit merk.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top