Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19

Discussie: Welke koptelefoon

  1. #1

    Standaard Welke koptelefoon

    Ik heb steeds het probleem dat mijn opnames over de koptelefoon goed klinken maar zodra ik het extern afspeel over een stereo set, kan ik mijn tranen niet bedwingen, dramaaa! Welke koptelefoon verneukt mij niet en geeft het geluid net zo weer als dat ik het afspeel op een stereoset? Ik heb een budget tot 100 euro.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.288

    Standaard

    Wat heb je nu voor koptelefoon? En stereoset?

    Zou zomaar kunnen dat je van een Sennheiser HD 201 (€20) blij gaat worden.
    Anders de HD 215.
    Ik vind dat Sennheiser vergeleken met Sony, AKG en Philips het meest gedetailleerd en neutraal geluid weergeeft.
    Beyerdynamic ken ik niet, heeft ook een goede reputatie.
    Laatst gewijzigd door beruk; 24 september 2014 om 16:20
    Mwa...

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beruk Bekijk bericht
    Wat heb je nu voor koptelefoon? En stereoset?

    Zou zomaar kunnen dat je van een Sennheiser HD 201 (€20) blij gaat worden.
    Anders de HD 215.
    Ik vind dat Sennheiser vergeleken met Sony, AKG en Philips het meest gedetailleerd en neutraal geluid weergeeft.
    Beyerdynamic ken ik niet, heeft ook een goede reputatie.
    Ik heb nu een Sennheiser RS 125 draadloze koptelefoon. De stereo set is een simpele Panasonic Sa-PM22 maar heeft wel een bloedmooi geluid.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.288

    Standaard

    Dan moet je een koptelefoon zoeken die meer lijkt op je Panasonic set. Klinkt wat tegenstrijdig. Het geluid van de koptelefoon bevalt, geluid van de set niet en dan ga je op zoek naar een andere koptelefoon..... Wellicht eentje met een warmere weergave?
    Mwa...

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beruk Bekijk bericht
    Dan moet je een koptelefoon zoeken die meer lijkt op je Panasonic set. Klinkt wat tegenstrijdig. Het geluid van de koptelefoon bevalt, geluid van de set niet en dan ga je op zoek naar een andere koptelefoon..... Wellicht eentje met een warmere weergave?
    Het geluid van de set is juist heel goed, heb ook alles neutraal staan, dus Bas-0 Trebble-0. Mijn opgenomen muziek klinkt over de koptelefoon ook goed en warm volle bas maar zodra ik het over de set afspeel klinkt het niet zo mooi als met de koptelefoon die mag wat vlakker klinken voor mij.

  6. #6

    Standaard

    google eens
    superlux headphones gearslutz

    edit:
    die kopppteleeefoons zijn bij thomannn te krijgen
    Laatst gewijzigd door Jannnus; 24 september 2014 om 21:09

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Je moet misschien ook even je oren weer laten wennen. Als ik net een koptelefoon op het gehad en ik luister hetzelfde muziekstuk over speakers klinkt het ook heel anders. Toch ben ik zowel over speakers en hoofdtelefoon (ouwe Sennheiser) zeer tevreden.

    Luister eerst anders weer even wat andere (referentie)muziek over de speakers en daarna je eigen muziek pas. Dan zijn je oren weer aan de akoestiek en het klankbeeld gewend.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  8. #8
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Ik heb een aantal koptelefoons, de Beyer 990 pro is half open en een erg eerlijke koptelefoon. Ik heb ook een DT1350 pro (.... duur maar erg strak). Maar bij mixen moet je eigenlijk wisselen tussen speakers tijdens het mixen.
    Vriendelijke groet,

  9. #9

    Standaard

    Allemaal bedankt voor jullie reacties. Ik geloof ook wel in wat @Plant zegt "Je moet misschien ook even je oren weer laten wennen" meestal zit ik heel lang met de koptelefoon op en zou het daar wel eens aan kunnen liggen dat het allemaal zo vreemd klinkt.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Ik zou geen koptelefoon kopen maar in plaats daarvan actieve studio monitoren.

    En als je denkt dat je klaar bent, luister je op je computer speakers en daarna brand je een CDtje en luister je die in de auto op weg naar je moeder, en dan ook nog op haar stereo. Etc.

    Waar het om gaat is dat je een gevoel krijgt voor hoe je mix ergens anders klinkt.
    Check ook YT daar zijn aardig wat channels die mixing tips geven (recording revolution is een van mijn favs)...

    Oh en koop zeker geen draadloze koptelefoon. Daarmee gaat een heleboel dynamiek verloren (compressie) en stap 1 van mixen is levels - dus gewoon eentje met een touwtje...

    [2c]
    Marc
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top