Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard Cabinet voor JCM800 2204

    Sinds het weekend heb ik een JCM800 2204. Speel ermee over mijn Mesa Oversized 4*12 cabinet (V30's dus). Klinkt goed, maar ik vraag me af wat er nog beter zou klinken . De Mesa cabinet blijft normaal gezien ook gewoon, dus het gaat om een extra cabinet erbij. Op internet komen twee speakers wel vaker terug, namelijk G12-65 en Greenback. Wat raden jullie aan?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Wat voor een geluid zoek je? Ik heb wel eea ge-experimenteerd met die amp (of eigenlijk de 2203, maargoed). Heel grofweg en aardig getint door mijn eigen mening:
    -Marshall cab met G12-65's geeft een heel 'smooth' geluid (erg lekker voor soleren en medium drive sounds). Lekker wat punch, maar minder flapperende broekspijpen als sommige alternatieven.
    -Marshall cab met Greenbacks (geen idee meer welke variant ik getest heb): low-gain en medium-gain erg lekker (de meer vintage rock sounds), maar een bepaalde korrel waar je van moet houden.
    -Bogner cab met V30's: voor high gain absoluut de koning. Strak, punch, vet, wat fizz in het tophoog wat niet altijd prettig is, maar wel heel goed door de mix heen knalt.
    -Marshall cab met G12-75's: Karakterloos is denk ik het beste woord. Niet mijn ding in ieder geval.
    -Marshall cab met V30's: gewoon niet doen. Geeft een heel 'ielig' geluid.

    Bogner met V30's en Marshall cab met G12-65's staan bovenaan wat mij betreft. De eerste voor high gain (metal), de tweede voor medium gain (hardrock/rock). Greenbacks was ik het minder mee 'eens', maar ik denk voor lowgain / vintage sounds de beste.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Oversized 2x12 Marshall cabinet.... (looks.... maar ook gewoon een bad ass cabinet) en een paar Weber speakers erin naar keuze.

    https://taweber.powweb.com/weber/

    Of gewoon een stel Eminence Maverick's (in te stellen op de magneet)...


    Deze misschien:

    http://www.thomann.de/nl/marshall_ts...itarrenbox.htm

    Laatst gewijzigd door muziekschuur; 23 september 2014 om 13:50
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Gezien je toch al een V30 cab hebt, zou ik zeker 's kijken naar een cab met G12-65's, of Greenbacks. Een G12-65 is wat smoother en donkerder, een Greenback heeft wat meer bite, aan jou de keus. Een Koch cab met de huidige Jensen speakers (ik heb me laten vertellen dat die Jensen speakers een soort V30's zijn met een hogere powerrating, geen idee of dat waar is) vond ik een verrassend goeie combi met mijn 2210. Misschien voor je 2204 ook het uitproberen waard.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2002
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    3.163

    Standaard

    Ik heb onder mijn 2203 een Rivera 2x12 met een G12k-100 en een V30. De 100 watter heeft behoorlijk wat laag, neutraal mid en niet teveel hoog en blijft altijd mooi gedefinieerd. De V30 om het middengebied in te kleuren zeg maar. Werkt prima samen en klinkt beter dan de kast die ik ervoor had, de EVH 5150 kast. Greenbacks, dus ook de 65 watters zijn natuurlijk bijna wel standaard voor dit soort amps, maar op de een of andere manier vind ik ze altijd wat te vuig/slordig klinken. Maybe that's just me...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Slash gebruikt altijd v30s voor z'n marshall sound en ik kan nou niet zeggen dat dat beroerd klinkt.
    Misschien een combi maken van v30s met g12-65 in een 212 of 412 kast? Best of both worlds!

  7. #7

    Standaard

    persoonlijk ook wel fan van g12k 100's.
    lekker diep en strak.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Bedankt voor jullie respons. Bedoeling is niet direct om er een zware overdrive uit te toveren, daarvoor gebruik ik liever de ENGL. JCM 800 zie ik eerder als medium-gain voorziener.

  9. #9

    Standaard

    Langte tijd G12-65's gebruikt, erg goede match. Maar nu al een tijdje op een oude blackbacks cabinet G12M-25 (75Hz) en dat doet het wel erg goed in bandformaat.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Het is een 1960 ax geworden, greenbacks dus!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top