Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 37

Discussie: Als de pil valt

  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jannnus Bekijk bericht
    je teksten zijn geweldig
    maar ik zou nog eens naar het akoordenschema en de melodie kijken
    volgens mij kan dat een stuk spannender

    of is het de bedoeling dat je alla wijlen heiboer je eigen markt verpest
    Ik ben net zo oud als Heijboer, maar ik praat duidelijker. Vooral de laatste jaren is zijn dictie er erg op achteruit gegaan.
    Verder is mijn plezier in het maken van liedjes groter dan mijn vakkundigheid. Ik heb daarvan nooit een geheim gemaakt.

    Op het gebied van 'markt': dat is een dermate wispelturig fenomeen, dat ik me daaraan niet ga storen. Tegen de tijd dat je snapt wat de markt wil, wil de markt weer wat anders. De afgelopen 5 jaar heeft het failliet van het marktdenken voldoende aangetoond, zou ik zeggen.

    Ik richt mij op dat, wat de risee van de muziek (Rick Nelson) heeft gezegd: you can't please everyone, so you're got to please yourself.
    Leuk dat je de tekst leuk vindt. Da's alvast 50% gewonnen.
    En leuk dat je hebt geluisterd.
    Vriendelijke groet, Gus

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jannnus Bekijk bericht
    je teksten zijn geweldig
    maar ik zou nog eens naar het akoordenschema en de melodie kijken
    volgens mij kan dat een stuk spannender

    of is het de bedoeling dat je alla wijlen heiboer je eigen markt verpest
    Wij zijn nogal eens geneigd te denken dat wij hier posten voor een min of meer vaste groep lezers/luisteraars. En al een aantal keer is gebleken dat ook anderen dit soort verhalen en muziek volgen.

    Na een telefoontje hierover nog een aanvulling:
    The Ramones en ik putten uit dezelfde geschiedenis. De meidengroepen van vlak voor de Beatles. En wat mij betreft af en toe nog een stuk rammel rock uit 1966/67.

    Voorbeeld:
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...433-Nattigheid

    Het is duidelijk dat de Ramones en ik met resultaten komen die onvergelijkbaar zijn, wat niet weg neemt dat akkoorden progressies en variaties + de daarbij horende harmonieën, gebaseerd zijn op dezelfde tradities. Pracht tradities in mijn ogen.

    Dus muziek uit de Brill Building en pre=Tommy Who? Helemaal mijn ding.
    Hoe simpeler hoe mooier. Met alle respect voor iedereen die het anders aanpakt.
    Vriendelijke groet, Gus
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 27 september 2014 om 04:10

  3. #13

    Standaard

    sjaak je bent dichter,zanger, componist,engineer.producer,bassist,drumcompspeler , ect en dat moet er allemaal in ongveer 2 uur uitkomen
    in vind dat jezelf en je muzikale kwaliteiten te kort doet op die manier
    ga eens aan de slag met alleen een akoestiekje ,je stem en een bloknootje
    dat opnemen komt later wel
    maar das mijn mening,,,,,,,,,,,,,en het is jou feestje...dus

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.287

    Standaard

    Sinds je muziek hier op het forum zet heb er jeuk van. Jeuk als in, het lijkt ergens, op waar lijkt het op, wat is et? Kan je hokjesgeest noemen, ik wil muziek graag ergens aan vast knopen omdat het uiteindelijk overal een relatie mee heeft.
    Gevonden...




    Je bent er te aardig voor maar probeer eens als gedachten experiment het venijn van Lou in dit liedje te prakken? De tekst leent zich ervoor. Tempo wat omhoog, puntige accoordjes. Wellicht ga ik ermee aan de slag, als ik niet meer piep. Zinin.
    Beste Groet, Bertil
    Mwa...

  5. #15

    Standaard

    @Jannnus
    Fijn dat er normaal met je te praten valt. Mij bevalt dat een stuk beter.
    Ik ben bang dat je onwillekeurig oorzaak en gevolg omdraait.

    Het doel is niet dat ik binnen twee uur finish; dat is het resultaat.

    Iedereen kiest een manier van werken die het best bij hem of haar past. Mijn manier van werken is wat in het NL automatisch schrift heet en dus vaak writing in a flow of conciousness wordt genoemd.

    Je zet je pen op papier en begint te schrijven. Het liefst/met het doel zonder na te denken of invloed op het resultaat uit te oefenen. Een hoop mensen zijn daar een beetje bang voor omdat (zegt Freud,m maar die had het wel op meer punten mis) er diepere lagen van je bewustzijn zouden worden blootgelegd.

    Het is een manier die al meer dan een eeuw wordt toegepast. Vaak onder invloed van het een en ander aan verboden substanties. Goed voorbeeld: André Breton. Wordt in Frankrijk op handen gedragen. Ze moesten eens weten. Ik heb nog altijd het volmaakt krankzinnige boek Magnetische Golven in huis. Heerlijk.

    Ik doe het zonder substanties, omdat ik zeker weet dat alles wat ik kan mèt substanties, kan ik beter zonder.
    Mijn muziek ontstaat op precies dezelfde manier.

    Het is dus niet het doel, het is het resultaat van een gekozen werkwijze. Misschien zou ik het anders kunnen, maar dan ga ik steeds meer klinken als de rest. Daaraan heb ik totaal geen behoefte. Ik kan mij die eigenwijze houding veroorloven, omdat ik dit mooier vind en omdat ik er niet van hoef te eten.

    Mijn feestje. Dagelijks 1 maal minstens. Soms twee.
    Vriendelijke groet, Gus

  6. #16

    Standaard

    @beruk
    Ik heb een foto. Van een andere mevrouw en zij lijkt heel erg op mijn lief toe ze die leeftijd had. Houding, houding van haar hoofd, lachje.
    Ik zie die overeenkomsten. Mijn lief niet.

    Hier is ook zoiets aan de hand. Ik hoor dat Lou ook een soort mompel zingen doet en een soort hang naar simpele melodieën heeft.

    Ik hoorde bij de 9000 mensen die zijn eerste LP kochten. En het is zeker niet voor het eerst dat er een verband wordt gelegd. En ach...., daarmee ben ik helemaal niet ontevreden. Dat kon veel slechter toch?

    Wil je ermee aan de slag? Dan krijg je de tekst. Dan hoef ik me niet meer af te vragen of je er iets mee doet wat ik ermee gedaan zou hebben. Dan is het helemaal van jou. Ik zou dat een heel erg leuk idee vinden.

    Ik heb al eerder gezegd dat ik de dag erop nog een sneller lied heb gemaakt met dezelfde tekst. En dat ik die hier ook bij zal zetten. Misschien een idee om die effe af te wachten. Maar als het jou tot een prachtlied brengt? Ik zou dat zoooooo leuk vinden hè! Echt waar.
    Bedankt voor je compliment.
    Vriendelijke groet, Gus

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Ik heb t niet zo met de teksten denk ik, want ondanks dichterlijke vrijheden en eventuele sympoliek gaat dit over iets waar ik een hekel aan heb: drugs. Das ook de reden waarom ik nog niet gereageerd had haha. Dat gezegd hebbende

    Positief:
    * de koortjes
    * de bas, klink erg fijn (al wel wat onstabiel qua volume)
    * duidelijk een Duhsjaak liedje
    * gitaar sound is goed

    Negatief:
    * de mix, je zou denk ik eens wat meer met EQ moeten spelen en zo ruimte voor instrumenten moeten creeeren tov de andere

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Ik heb t niet zo met de teksten denk ik, want ondanks dichterlijke vrijheden en eventuele sympoliek gaat dit over iets waar ik een hekel aan heb: drugs. Das ook de reden waarom ik nog niet gereageerd had haha. Dat gezegd hebbende

    Positief:
    * de koortjes
    * de bas, klink erg fijn (al wel wat onstabiel qua volume)
    * duidelijk een Duhsjaak liedje
    * gitaar sound is goed

    Negatief:
    * de mix, je zou denk ik eens wat meer met EQ moeten spelen en zo ruimte voor instrumenten moeten creeeren tov de andere
    Ben een beetje geschrokken van je reactie. Ik was even bang dat ik een lied had geschreven als verheerlijking van dope.
    En daarom ben ik eens nagegaan wat er voor onderwerpen worden aangesneden in mijn liedjes.

    - Bevrijdingsdag (wippen en drank)
    - Voebal kleurt onze straat (voebal natuurlijk - zelden de moeite waard maar toch...)
    - Als je je hoofd er maar bij gebruikt (de misselijkheid die door de vlindertjes wordt veroorzaakt)
    - Speeches vol met lucht (politiek en hypocrisie, luxe diners als protest tegen honger )
    - Niet ingedut (de gedachtengang dat keukenromannetjes ons zouden moeten leren 'stout' te zijn, lachen....)
    - Henweekend en Getijdenwerking (dranklied en de afknapper daarvan en liefdes-/lust lied)
    - Nattigheid (over het 'aanpakken' van taboes in vrouwenbladen en de invloed van adverteerders op die taboes)
    - Franse zuchtmeisjes (ja, natuurlijk....)
    - Linker oog (ode aan Drs. P.)
    - Niet tegenspreken (man/vrouw verhoudingen)
    - Transvetten (over dat ik het een schandaal vind, dat dat nog niet is verboden in NL)

    En nu dan Als de pil valt. Al was het maar omdat er zelden of nooit over wordt geschreven.
    Zelfde geldt voor liefdesliedjes. Veel liefdesliedjes, misschien wel miljoenen, maar openlijke lustliedjes?
    Misschien is dat bij mij wel het meest terugkerende thema. Primaire biologische processen,

    Een aantal vrienden vinden mij maar een wonderlijk libertijntje in een aantal opzichten. En zijn ondanks dat nog steeds mijn vrienden. Het moet dan ook niet perse als iets worden opgevat dat ik dat promoot of zou verheerlijken. Ik kijk om mij heen....

    Ik ben een soort levenslied componist (wist ik ook niet, maar daar kom ik een beetje op nu ik er over nadenk). Ik schrijf over de dingen die ik waarneem. De 'ik' in mijn liedjes ben ik zelden zelf.

    Op feesten is de lucht van veel drank en af en toe misschien een jointje in de loop van de jaren vervangen door mensen die op zoek zijn naar een spiegel en iets om erop te leggen.
    De maatschappij verandert en de feesten veranderen mee. Vind ik daar iets van? Maar kan ik er ook iets aan veranderen?

    Ik waardeer je teveel om te zeggen dat je de plank misslaat. Zowel je houding hier als je muziek verdienen alle respect, dus dat houd ik zeker in het achterhoofd.
    En ik vind het knap dat je ondanks je bedenkingen toch bent blijven luisteren. Thanks.
    Vriendelijke groet, Gus

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Haha Gus, trek je niet te veel aan van mijn post hoor. Het was zekee geen kritiek op JOU. Ik vond dat je igg de waarheid had verdient ipv eoa lulverhaal hehe. Je bent idd een libertijn, en ik ben nu eenmaal erg conservatief geworden op n aantal vlakken (dit overigens na een destructief leven van de gewreekte sex, drugs en rock 'n roll). Maar dat geeft allemaal niets. Ik vind jou ge-wel-dig hier op dit forum, een instituut in de positieve zin des woords, en vandaar dat ik UITERAARD jouw nummer luister (en met plezier!).

  10. #20

    Standaard

    Nee hoor, ben er eigenlijk best blij mee. Je zet me aan tot soul searchin' en nadenken over wat ik aan het doen ben.
    Ik vermoed dat we meer gemeen hebben dan dat je op het eerste gezicht zou zeggen.

    Het was in ieder geval een aanleiding om eens op een rij te zetten wat ik op GN heb gepost.
    Het 'thanks' aan het eind kwam niet uit de lucht vallen.

    Vriendelijke groet, Gus

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top