Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 28 van 28

Discussie: Custom Telecaster

  1. #21

    Standaard

    Bedankt voor de positieve reacties! Om eerlijk te zijn had ik dit niet verwacht omdat er al zoveel telecasters voorbij zijn gekomen.
    Aan de andere kant gaat het mij niet om het model maar om het resultaat en ook het plezier en voldoening wat je er aan hebt.

    @Koot
    Klopt, het blijkt toch moeilijk te zijn om de kleur goed te fotograferen. Maar ook in real life lijkt hij de ene keer blauw en dan weer groen. Google maar eens naar 'surfgreen'. Je zal zien dat de kleur op bijna iedere foto die er op staat anders is.
    De bestelde kleur was iig Surfgreen en dat staat ook op de spuitbus van GS dus het zal vast wel in de buurt komen.

    @motorhan
    dit is de tweede gitaar die ik bouw. Ik had geen ervaring in het bewerken van hout of wat dan ook voor dat ik aan mijn eerste gitaar ben begonnen. Heel veel lezen en vragen op o.a. dit forum heeft me er toe aan gezet om toch de stap te wagen. De meeste tijd heb ik eigenlijk gestoken in het zoek- en denkwerk hoe ik het moest aanpakken. Laat de mooie projecten je niet afschrikken. Ik heb ze juist gebruikt om ideeën op te doen en er van te leren, en ik leer nog steeds. Gewoon de stap nemen en er aan beginnen.

    Je vraag over de bindingen:
    Om de bindingen zo strak te krijgen heb ik eerst alles mee gespoten in de kleur. Vervolgens heb ik 2 scheermesjes omgebouwd tot schrapertjes zodat ik het gelijkmatig kon afschrapen. 1 voor de bovenkanten en 1 voor de zijkanten. Na het schrapen heb ik alles in de blanke lak gezet. Om de overgangen mooi vlak te krijgen schuur je de vernis op. En vervolgens polijst je het. Zo heb ik het iig aangepakt.

    Mike
    MdC-Guitars

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Hoi Mike,
    echt super mooi gedaan en bedankt voor je reactie

    met vr gr
    Han

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Grappig. Ik heb een strat on GS surf green en dat ziet er totaal anders uit.

  4. #24

    Standaard

    Normaal zeggen Teles mij niet zoveel..


    Maar dit is echt een prachtexemplaar. Geweldig vakmanschap, petje af.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Grappig. Ik heb een strat on GS surf green en dat ziet er totaal anders uit.
    zeker bij tricky kleuren zoals surf en seafoam spelen binding, slagplaat en zelfs toetskleur ook veel mee in de kleurperceptie. let alone lichtinval enz...

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Ik vind de kleur niks, maar dat zal jou lekker worst wezen natuurlijk!

    Maar wel een prachtige gitaar en super vakmanschap! (Ben erg jaloers dat je dat kan!)
    Gefeliciteerd!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 oktober 2005
    Locatie
    Ermelo
    Berichten
    660

    Standaard

    Heel gaaf dat mintgroene met dubbele binding! Doet me erg denken aan een Fender CS!

    Die birdseye neck is echt prachtig!

    Complimenten!!

  8. #28

    Standaard

    Inmiddels is de gitaar klaar. Ik heb nog wel gekozen voor een andere brug. Ik had eerst een Fender brugplaat met gecompenseerde zadels van een goedkope Wilkinson brug. Ik kreeg hem daarmee nog steeds niet echt lekker geïntoneerd. Nu heb ik er een Joe Barden vintage brug opzitten. De intonatie is vele malen beter en ook de sound is er erg veel op vooruit gegaan. Dat een stukje metaal zoveel invloed kan hebben op je tone had ik echt niet verwacht.

    Ik ga ook nog wat experimenteren met een setje Tesla-Opus-TE"" pickups. Nu zit er een Fender Original vintage set in. Ik ben erg benieuwd wat dat geeft. Even wachten totdat ze op de deurmat vallen.
    MdC-Guitars

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top