Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mountainman Bekijk bericht
    Kan die tuner tegen een stootje? Op die plek zou ik er met een plectrum regelmatig tegenaan meppen.
    Kwestie van aanslagtechniek. Er zijn mensen die het presteren in no-time de lak rond het klankgat bij de hoge E eraf te spelen. Dat hoeft helemaal niet.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  2. #12

    Standaard

    Ik anker nog wel eens met mijn ringvinger op de hoge e snaar. (Mijn vingers zijn te kort om comfortabel op de slagplaat te ankeren) Daar komt die slijtage bij de hoge E vandaan, niet van plectrum. Dat raakt de gitaar precies op de plek waar de slagplaat zit. Gitaar klinkt er niet minder om. Amateurs betalen kapitalen voor een kopie van een gitaar die tig jaar op tournee is geweest. Als prof heb ik daar het geld niet voor. Ik moet hem gewoon zelf relicen.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Live gebruik ik een feedbackbuster ( zo`n mooie rubber dop ) en daar past dit niet bij.......
    Liever een losse tuner op de kop. Kun je ook nog eens makkelijker uitlenen aan iemand die hem vergeten is en op een tweede ( derde enz) gitaar gebruiken. Ook elektrisch te gebruiken.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    @Eko, daar heb je goede punten...... Ik heb maar één akoestische en speel niet op podia. Alleen thuis, of eens in de week op les.

    Als ik weer op podia ga spelen neem ik mijn 19" Korg racktuner mee.

    De Rimpitch komt pas in begin december, levering is vertraagd - ik houd jullie allen op de hoogte al ie er is!

    Robin.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 september 2007
    Berichten
    1.028

    Standaard

    Ik heb al een tijd die gewone Rimpitch en vind het met name thuis toch wel goed werken. Idd alleen standaard tuning, maar als alle snaren goed staan is het nu ook weer niet zo lastig om vanuit standaard naar sommige andere stemmingen te gaan.
    Hij werkt erg snel en nauwkeurig, en zit mij niet in de weg.

  6. #16

    Standaard

    Open G en D gaat op zich prima. Open C# wordt al lastiger omdat je dan alle snaren moet aanpassen. Maar die typische Michael Hedges stemmingen wordt een heel ander verhaal. Dan moet je vaak al eerst terug naar standaard om niet al te zeer de draad kwijt te raken.

    Een leerling speelt nu een arrangement van Sungha Jung. Stemming (uit mijn hoofd) CGDGAD. Voor mij nog niet zo lastig. Moet er dan wel aan denken te beginnen met de B snaar. Maar dat wordt toch al snel tricky. Stond je al in één of andere alternatieve stemming, dan wordt het een ander verhaal.

    Overigens tip voor de lage C, 7e frets flageolet op de lage E snaar gelijk aan de open G. Ben die tip nog nergens anders tegen gekomen trouwens.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 september 2007
    Berichten
    1.028

    Standaard

    Ik ben ook wel eens bezig geweest met stemmingen van o.a. David Crosby en Joni Mitchell, en dan heb je aan een Rimpitch weinig idd.
    Maar het gros van de (thuis)gitaristen komt niet verder dan standaard stemming en misschien iets in drop D.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    @Swaag: daarom heb ik de chromatische besteld,kan je nog alle kanten op.

    Robin.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Uhhh, niet dat ik het allemaal al ken en kan hoor, maar wellicht in de toekomst........

    Robin.

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Als ik weer op podia ga spelen neem ik mijn 19" Korg racktuner mee.
    Naar mijn idee zijn de kleinere stemapparaatjes van tegenwoordig nauwkeuriger dan die Korg racktuners van 10-15 jaar geleden. Ik zou er eentje kopen om zowel thuis als op het podium te gebruiken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top