Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard Soundholetuner van Korg, is het wat?

    Hallo muziekvrienden/vriendinnen,

    Ik zag dit:
    http://www.bax-shop.nl/stemapparaat/...lankgat-gitaar
    Ik vroeg me af of het werkt en of het de klank van je gitaar beinvloed omdat het bij het klankgat zit?
    Heeft iemand al ervaring met het produkt?

    Robin.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2007
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    216

    Standaard

    Ik heb sinds een paar weken deze Korg Rimpitch. Hij werkt prima, zelfs met mijn 12-snarige gitaar. Van beïnvloeding van het geluid is geen/nauwelijks sprake. De tuner werkt snel en nauwkeurig en heeft duidelijk zichtbare led's. Echt een aanrader!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Dank je, ik ga er denk ik ook maar voor!

    Robin.

  4. #4

    Standaard

    Volgens specificaties is dat ding NIET chromatisch, en heb je zo te zien alleen standaardstemming. Klopt dat?

    Dat zou wat mij betreft een reden zijn om het ding absoluut niet te willen, sterker nog, een reden om hem af te raden. Stemapparaatjes moeten gewoon alleen een chromatische stand hebben. Ik zie beginners veel te veel worstelen met het stemmen. Vaak blijkt dan weer dat het stemapparaat op ukelele o.i.d. staat. Zit er eens een snaar echt ver naast is het met de gitaarstand op het stemapparaat alsnog ellende omdat ze dat niet in de gaten hebben.

    En last, but not least, op een akoestische gitaar zijn alternatieve en open stemmingen toch echt wel heel leuk. Speelt op elektrische al wat minder, maar die hebben geen klankgat. En zelfs dan, slide in open stemming is ook gaaf.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Er is ook nog de chromatische de http://www.bax-shop.nl/stemapparaat/...k-gitaar-tuner die is wellicht meer aan te raden.....

    Robin.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ik heb de chromatische besteld, komt in een week of drie...... afwachten dus!

    Robin.

    ps. ik houd jullie op de hoogte hoe het werkt.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 april 2009
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    135

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    (...) Ik zie beginners veel te veel worstelen met het stemmen. Vaak blijkt dan weer dat het stemapparaat op ukelele o.i.d. staat. Zit er eens een snaar echt ver naast is het met de gitaarstand op het stemapparaat alsnog ellende omdat ze dat niet in de gaten hebben. (...)
    Eens, maar aan de andere kant zie ik even vaak beginners die de gitaar perfect gestemd hebben, maar dan niet op de juiste noten, wat je dus eerder met een chromatische hebt.

  8. #8

    Standaard

    Wel zo handig als ze gelijk weten welke snaar wat is in standaard stemming.

    Een Aap Die Geen Banaan Eet

    zie dat maar eens te vergeten


    Maar belangrijker nog dan de problemen met een snaar die er een kwart naast zit, de mogelijkheid om het ding ook voor andere stemmingen te gebruiken. Al is het maar alles een halve toon lager a la SRV of Hendrix.

  9. #9

    Standaard

    Kan die tuner tegen een stootje? Op die plek zou ik er met een plectrum regelmatig tegenaan meppen.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Mmm, valt binnen de soundhole op de twee lipjes na, dus dat moet wel goed gaan!

    Robin.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top