Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2014
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    145

    Standaard Gemaakte scheur headstok

    Ik heb een Gibson Les Paul Studio uit 1993 op het oog.
    Natuurlijk zitten er wat beschadigingen op maar daar neem ik maar genoegen mee.

    Maar er zat ook een scheur bij de headstock die profesioneel gemaakt is. Nu voel je alleen een ribbeltje in de verf.

    Mijn vraag is of dit effect heeft op het geluid en kwaliteit van de gitaar of dat het alleen een cosmetisch probleem is?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2009
    Locatie
    stroopwafels, kaas, pottenbakken enz
    Berichten
    1.705

    Standaard

    Heb je er ook een foto van? Dat zou een stuk helpen om er enig oordeel over te kunnen hebben.
    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    een barstje in de lak is geen probleem. Het is maar lak. Veel kwalijker zou een slechte verbinding zijn. Dat voel je heel simpel door de gitaar vast te houden, sla een paar snaren aan en trek zachtjes aan de kop. als de verbinding slecht is, zou je de stemming van de snaren enorm moeten horen wiebelen. (wow, wat een brakke zin, maar ik krijg 'm even niet goed geformuleerd, sorry!). een beetje variatie hoort, dat is logisch. hout is niet statisch en beweegt. Maar echt grote schommelingen (of dat ie niet eens op stemming blijft), dat is veel kwalijker. Maar ik vermoed van niet; als het slecht gerepareerd was, zou de gitaar het onderhand wel begeven hebben. denk ik...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    headstock reparatie lijkt zware ingreep maar is in de meeste gevallen vrij gemakkelijk en goed te repareren. als het door een prof is gedaan is het waarschijnlijk wel in orde. Heeft verder geen hoorbare impact op sound. Er zijn zelfs mensen die vinden dat hun gitaar na headcrack beter klinkt als ervoren, maar ook dat is inbeelding.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2014
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    145

    Standaard


    Dit is op het moment de beste foto die ik ervan heb, nu is het een klein scheurtje in de verf net onder de headstock.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.340

    Standaard

    ... Is reparatiebon aanwezig? Wie heeft dit gefixt?
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2014
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    145

    Standaard

    Ik heb eigenlijk niet gevraagd wie hem heeft gerepareerd, daar zal ik eens achteraan gaan.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2009
    Locatie
    stroopwafels, kaas, pottenbakken enz
    Berichten
    1.705

    Standaard

    Voor zover ik het kan zien (foto is wat donker) ziet er netjes gerepareerd uit.
    Nb Gitaren met een gerepareerde headcrack zijn wel lager in prijs dan eentje zonder reparatie.
    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2014
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    145

    Standaard

    De gitaar is er ook wel naar geprijsd, dus als het (mits goed gerepareerd) geen invloed heeft dan maakt het scheurtje wat er nu van te zien is voor mij ook niet uit natuurlijk.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2010
    Locatie
    Neede (Ergens in niemandsland)
    Berichten
    3.569

    Standaard

    Ik heb ook een gibson studio ui begin jaren 90. Gekocht met headcrack. Voor een paar tientjes gefixed, speelt en klinkt prima. Is wel iets zichtbaar. Ik heb puntje bij paaltje nog steeds een hartstikke goedkope gibson gekocht.

    De gitaarboer vertelde me ook wel hoe hij het repareerde. Eigenlijk vrij simpel. Onder druk de scheur iets open zetten zonder dat de scheur verder inscheurt. Sterke houtlijm er in. Spanning er af en dan paar dagen wachten. Scheurt nooit meer op de zelfde plek.

    Een crack verlaagt de waarde van een gitaar ook als deze gerepareerd is. Als je van plan bent om de gitaar lekker ge gebruiken (en te houden) koop je gewoon een prima gitaar voor een lagere prijs. prima toch?
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top