Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 37
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jannnus Bekijk bericht
    ik zie het verschil niet zo
    wel tussen componisten en de rest(hoewel componisten vaak een instrument aardig beheersen)

    maar vertel
    ik weet het echt niet
    muzikanten = componisten

    edit sommige muzikanten zijn ook kneitergoede gitaristen en vice versa, het een sluit het ander niet uit.

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guhlenn Bekijk bericht
    muzikanten = componisten

    edit sommige muzikanten zijn ook kneitergoede gitaristen en vice versa, het een sluit het ander niet uit.
    blijft een moeilijke voor me
    bv is Dylan een componist ? imo nee . Zappa imho ja
    maar de engelsen hebben het goede woord voor dat soort "types"
    Songwriter
    hoe doen we dat in het nederlands ??

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2012
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    707

    Standaard

    Hij is weer erg lekker, Barry. Malmsteen in het kwadraat, maar dan zonder die eindeloze quasi klassieke tiereliertjes.
    I'm in!

    PS.: je hebt PM.
    If it ain't got purple it ain't got music.

    Bands: purplejohn.wix.com/fabfive
    www.10AM.nl

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jannnus Bekijk bericht
    blijft een moeilijke voor me
    bv is Dylan een componist ? imo nee . Zappa imho ja
    maar de engelsen hebben het goede woord voor dat soort "types"
    Songwriter
    hoe doen we dat in het nederlands ??
    een componist componeert muziek, ook wel liederen genaamd en is dus een songwriter (engels voor liedjes schrijver weet u wel). waarom is Dylan geen componist? Omdat z'n akkoorden niet moeilijk genoeg zijn?


    Guhlenn maakt uw leven makkelijker!

  5. #15

    Standaard

    bloody hell, heb ik dat altijd verkeerd begrepen...

    John Williams is dus muzikant, en John Williams is dat juist niet. Da's gewoon een simpele gitarist. Net als zijn leraar Segovia. En net als Ytzak Perlmann, of Elvis Presley geen muzikanten dus...

    Ik maak wel verschil tussen muzikanten en gitaristen/drummers/triangelisten of whatever. Maar dat heeft met de instelling te maken. Bij een gitarist die allereerst muzikant is dient de techniek de muziek. Betekend niet dat hij alles simpel hoeft te houden. Een gitarist voorop, dan is muziek ondergeschikt aan de gitaar.

    Bij JJ Cale is het makkelijk. Bij Zappa al iets minder. Hij is eigenlijk in zijn solo's altijd op zoek naar muzikale ideëen. En tegelijkertijd gek op alle randspeeltjes. Malmsteen is typisch een gitarist wat mij betreft. Steve Vai is beiden in een fijne balans. Satriani meestal vooral gitarist. Maar Flying through a blue dream is een zeer aangename uitzondering in zijn werk. De cd dan, het nummer zelf valt juist wel mee.

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door purplejohn Bekijk bericht
    Hij is weer erg lekker, Barry. Malmsteen in het kwadraat, maar dan zonder die eindeloze quasi klassieke tiereliertjes.
    I'm in!

    PS.: je hebt PM.
    Heb je een p-emmetje gestuurd.

  7. #17

    Standaard

    Geweldig nummer dit. En inderdaad.... wat kan jij spelen. Eindelijk een nummer waarin iemand snel speelt en toch geen noten-poeperij.
    Ook de meerstemmige stukken klinken zeer strak.
    Tijd om van die zolder af te komen !
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Lekkerrrrr! Goeie bas ook Je speelt erg goed en creatief. Bla bla, etc......
    Verrassend te horen dat de bas leuk is bedankt, en voor de rest van de complimenten natuurlijk !

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ernest01 Bekijk bericht
    Geweldig nummer dit. En inderdaad.... wat kan jij spelen. Eindelijk een nummer waarin iemand snel speelt en toch geen noten-poeperij.
    Ook de meerstemmige stukken klinken zeer strak.
    Tijd om van die zolder af te komen !
    Bedankt maar ik blijf lekker op zolder, ik ben geen bandspeler ik heb een hekel aan herhaling, dus van "tig" keer dezelfde nummers spelen word ik helemaal krankjorum. Heb wel in redelijk wat bandjes gespeeld trouwens.

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ernest01 Bekijk bericht
    Geweldig nummer dit. En inderdaad.... wat kan jij spelen. Eindelijk een nummer waarin iemand snel speelt en toch geen noten-poeperij.
    Ook de meerstemmige stukken klinken zeer strak.
    Tijd om van die zolder af te komen !
    Bedankt ! en leuk dat van die "noten-poeperij" ha ha bedankt !!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top