Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 29
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 november 2010
    Locatie
    Veenendaal
    Berichten
    481

    Standaard Fingerstyle original (The Waltzing Nocturne)

    Hai!

    Tijd niet meer op het forum geweest, maar wilde toch graag iets laten horen. Ik heb altijd veel geschreven voor bands waar ik in speelde maar ik ben sinds een tijd voor mezelf bezig en heb besloten dat ik het aan de buitenwereld ga laten horen. Dit is mijn eerste eigen compositie die op YouTube staat, ben benieuwd wat jullie ervan vinden! Volgt snel meer, de nummers zijn er al (tientallen!), moet het alleen nog even goed opnemen .

    https://www.youtube.com/watch?v=b4n5dU_z9Lc

    Enjoy, en laat even weten wat je ervan vond .

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 november 2010
    Locatie
    Veenendaal
    Berichten
    481

    Standaard

    En natuurlijk zijn abonnementen op mijn kanaal meer dan welkom!

  3. #3

    Standaard

    Mooi stuk. Het verzuipt alleen in de galm. Hoe heb je het precies opgenomen? Klinkt nu alsof je in een grote woonkamer zit die helemaal leeg gehaald is om te gaan verven.

  4. #4

    Standaard

    ik mis een zanger of zangeres
    die gitaar alleen doet het niet voor mij
    of te wel ik vin het bietje saai

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Mooi!! Je hebt een aardig volwassen gevoel voor melodie en begeleiding. Ik zou wat meer basnoten-werk erin stoppen. Enneh, NEEM DIT EENS GOED OP! Dit is echt mooi genoeg om een goede opname te verdienen. Ik mis verder geen zang, alhoewel het er wel zou passen. Ik denk als dit mooi is opgenomen (en net met een tikkie meer bravoure en minder wijfeling wordt gespeeld) het interessnt genoeg is.

    Echt, dikke complimenten. Ik vind t een hele mooie, gevoelige melodie. Mooi einde ook.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 november 2010
    Locatie
    Veenendaal
    Berichten
    481

    Standaard

    Hi Harald, ik heb expres de kleinste kamer van mijn huis genomen dus daar ligt het niet aan, en hij staat nog behoorlijk vol met spullen ook. Er zit wel veel galm op, was een bewuste keuze. Tijd met de hoeveelheid galm zitten klooien, maar vond dat het stuk dat wel kon gebruiken. Is een smaak ding, ik houd er ook van als een akoestische gitaar mooi droog en naturel klinkt, hier wel voor galm gekozen. Maakt ook verder niet uit . Fijn dat je het stuk mooi vind .

    En bedankt Fusion!
    Laatst gewijzigd door Matthijs24; 20 september 2014 om 14:01

  7. #7

    Standaard

    Vermoedde ook wel dat die galm uit een doosje komt. Hier heb je een aardige ruimte voor nodig. Maar de truc is om het zo te mixen dat de gitaar voorop blijft terwijl je de galm toch hebt.



    Bij het eerste nummer hoor je enorme bak galm, maar de gitaar staat wel duidelijk voorop. Het heeft met de manier van mixen, en de instelling van de galm te maken, niet zozeer met de hoeveelheid galm. Aerial Boundaries was voor mij een redelijke eye opener. Nooit bedacht dat een akoestische gitaar zo kon klinken op een plaat. Tot dan werd er altijd relatief droog opgenomen. Maar hier hoor je iets van 6 kanalen voor één gitaar, en dan nog de toegevoegde galm. Direct miking, ambient mikes, de verschillende elementen. En daar kon je dan overal nog galm op zetten. Maar je hoort duidelijk wat gebeurt. Dat heb ik bij jouw opname niet. Daar ligt de galm over de gitaar, ipv erachter.

    Tommy tapte live (ik heb zijn nieuwe live setup niet bekeken) de gitaar af voordat hij de midiverb in ging. De mengtafel voor de zaal krijgt dan dus ook het droge signaal. De zaalmixer kan dus het droge geluid gebruiken, en dat mengen met de stereosignalen vanuit de midiverb. Evt. kan dan nog een aparte galm op het zaalgeluid worden toegepast. Maar op één kanaal heb je nog altijd het droge gitaargeluid. En dat houd je centraal voor in de mix.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 november 2010
    Locatie
    Veenendaal
    Berichten
    481

    Standaard

    Ja, ben helemaal niet goed met al die dingen. Zoals op het door jou geposte filmpje, prachtig en perfect! Zal me er wat meer in verdiepen. Tommy gebruikt live helemaal geen reverb meer, alleen nog maar droog. En als er iets extra's moet gebeuren met zijn geluid doet zijn geluidsman het aan de mengtafel.

  9. #9

    Standaard

    eens met harald, reverb is wat overdone. Maar eh, erg fraai stuk. Mij valt op dat je bijgeluiden nog erg prominent zijn en ik mis nog wat spanning in timing en bassnoten, maar dan leg ik gelijk ook de lat erg hoog. Ik zou me concentreren op je spel en composities als ik jou was, als ik dat zo hoor trekt elke fatsoenlijke opname technicus daar een prachtige cd van.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    knap stuk. ja, wat veel reverb, waardoor je al snel een soort supermarktmuziek vibe krijgt. Maar ik vind de gitaar in clip van TS toch een stuk natuurlijker klinken dan in die andere clip hierboven. Het is een wat overdreven room, maar nog room tenminste. In die tweede clip hoor ik heel wat compressie en reverbs die ik nog in geen enkele kamer ben tegengekomen, niet mijn smaak, die perfect gefotoshopte klank, maar gek genoeg nogal in trek bij fingerstylers.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top