Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1

    Standaard Gibson hummingbird, wat is ermee gebeurd?

    hallo mensen,
    pas een ouwe hummingbird op de kop getikt, speelt prima, aktie prima, klank prima, niks op aan te merken,
    maar er is wel eea aan gebeurd over de jaren.
    lak op sommige plaatsen dof, lijkt overgspoten, maar is niet weg te poetsen
    binding hier en daar beschadigd
    lakschade op verbinding neck-body
    binding licht assymetrisch aan weerszijden hals bij aansluiting body

    ik dacht meteen aan een neck-reset of zoiets

    de gerepareerde scheur in bovenblad tot aan de brug is overduidelijk, maar is van binnen professioneel gerepareerd.
    overigens wel een heel fijne gitaar, prettig smalle hals, heel licht van gewicht enz.
    een mooie aanvulling op mijn pensioen later.....






  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Die doffe lak aan de schouder is vermoedelijk van in de koffer op te bergen met een fake-lederen riem er nog aan. Daar zitten weekmakers in, en die tasten de nitrocelluloselak aan (net zoals een gitaarstandaard). Mijn '64 EB2 had dat ook.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Daar hoeft niks aan overgespoten te zijn. Op de body waar je rechterarm rust ziet het ook dof. Dat heb ik ook op gitaren waar nooit een riem op gezeten heeft. Ik heb altijd de mouwen opgestroopt en er is dus altijd direkt huidkontakt als ik speel. Dan krijg je dat. Ongelijkmatig vergeelde en aangetaste bindings... check! Verder gewoon de werking (rek en krimp) van verschillende materialen over elkaar, dan gaat een goed bespeeld instrument er zo uit zien indien meegereisd door weer en wind.
    Dat is juist een goed teken, als een gitaar er na 40 jaar nog fabrieksnieuw uitziet moet je juist achter je oren gaan krabben want dan wil kennelijk niemand erop spelen en ligt het geacclimatiseerd stil in een koffer.
    Laatst gewijzigd door Plant; 19 september 2014 om 00:02
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    eerste foto lijkt me idd te wijzen op een neck reset. bij een 40-iger lijkt me dat erg aannemelijk. Alleen maar goed dat die er al geweest is en niet nog moet gebeuren.


    nice one!

  5. #5

    Standaard

    ok.
    de ronding waar je arm rust kan ik me voorstellen.
    maar op de derde foto , de ronding boven de halsaansluiting, zie je het nog duidelijker, en daar is doorgaans nooit lichaamscontact........

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Lees mijn bericht nog eens...
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  7. #7
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Lees mijn bericht nog eens...
    Ik heb een Gibson SG uit 1973 die inderdaad ruwe lak op de hals heeft vanwege een stuk schuimrubber dat in de koffer er tegenaan lag.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2010
    Locatie
    SA/BEL
    Berichten
    305

    Standaard

    toch even opmerken dat dit wel een mooi gitaartje is
    ziet er lekker ingespeeld uit

  9. #9

    Standaard

    goed opgemerkt, het is zeker een mooi gitaartje, speelt lekker en klinkt ook niet slecht voor een mahonie stukkie hout.
    ze zijn niet voor niks nogal kostbaar.....
    toch zitten er rare plekken in de lak die niet op plaatsen zitten waar een draagband tegenaan zou kunnen hebben gezeten.

    en wat is "ingespeeld"?
    net zoiets als "ingereden" voor een automotor? daar betekent het : ingesleten.
    wat kun je aan een stuk hout inspelen?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaargerrit Bekijk bericht
    goed opgemerkt, het is zeker een mooi gitaartje, speelt lekker en klinkt ook niet slecht voor een mahonie stukkie hout.
    ze zijn niet voor niks nogal kostbaar.....
    toch zitten er rare plekken in de lak die niet op plaatsen zitten waar een draagband tegenaan zou kunnen hebben gezeten.

    en wat is "ingespeeld"?
    net zoiets als "ingereden" voor een automotor? daar betekent het : ingesleten.
    wat kun je aan een stuk hout inspelen?
    vergelijk maar es een oudje met een nieuwe, dan hoor en voel direct wat ingespeeld is. meer resonantie. stabieler.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top