Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23
  1. #1

    Standaard Cort Aero 2 of Yamaha Pacifica 112V(CX)

    Hoi allemaal,

    Ik ben een beginner en wil graag naast mijn akoestische gitaar een elektrische aanschaffen.
    Muziekstijlen die ik vooral wil spelen zijn rock, alternative, indie. Misschien nog andere stijlen, maar in ieder geval geen metal.

    Nu kan ik (met mijn budget) kiezen uit de volgende gitaren:
    Cort Aero 2 aanbieding voor 169,-
    Yamaha Pacifica 112V voor 269,-
    Yamaha Pacifica 112VCX voor 257,-

    Zou iemand me verder kunnen helpen met advies? Ik heb gehoord dat de Cort wel geschikt
    zou zijn maar ik kan daar nergens reviews over vinden terwijl de Yamaha 112V heel goed uit reviews
    naar voren komt. Van de 112VCX zijn ook weer bijna geen reviews te vinden.

    Alvast bedankt!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Standaard

    Dag Lars,

    Als ik zo lees dat je gecharmeerd bent van de Yamaha dan zou ik mijn budget net iets opkrikken naar 300 euro en voor de Pacifica 311H gaan. Zelf geen ervaringen mee. Maar de specs bekeken is dat het eerste model in de lijn waar je waarschijnlijk erg lang plezier van gaat hebben. Ook als gevorderde gitarist. Cort ken ik niet.

  3. #3

    Standaard

    De Yamaha lijkt me inderdaad wel wat maar de Cort ben ik erg benieuwd naar of iemand
    daar ervaringen mee heeft.

    Het max. budget is trouwens 275,-

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 augustus 2005
    Locatie
    Flanders Fields
    Berichten
    2.008

    Standaard

    Cort maakt ook goede gitaren. Alleen heeft die Aero 2 meer het uiterlijk van een metalgitaar. Bij Cort heb je ook de G-series, die iets meer het uiterlijk van een Fender strat hebben. Ik denk dat je met beide merken goed zit.
    Bij zijn geboorte zou er voor de kust bij P. een zeemonster zijn opgedoken dat begon te zingen. Daarnaast zou er een dubbele regenboog boven de stad zijn verschenen en gingen in heel het land de bloemen midden in de winter bloeien. Naar aanleiding van zijn geboorte zou ook een nieuwe ster aan de hemel zijn verschenen. Te koop: Jackson USA SL2H 2001

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Ik heb een Cort M520, deze gitaar zit heel goed in elkaar. Het is een beetje een PRS/Les Paul achtige body, hals is 24 inch lang, lage action, lekker plat en wat breder. De humbuckers werken ook als single coil (tone knop uittrekken).

    Wat ikzelf ook een interessante serie vind is de Ibanez Roadcore, met name de RC320 lijkt me een mooie gitaar, de hals heeft de Fender 25.5 inch lengte.

  6. #6

    Standaard

    Zowel beide merken leveren prima waar voor geld maar ik zou wel niet de goedkoopste modellen kiezen; met 100 euro meer krijg je stukken meer gitaar. Zowel de Cort G-serie als de Yamaha Pacifica's zijn overigens zeer veel te vinden op marktplaats, vaak vrijwel onbespeeld, dus daar zou ik ook eens kijken, dat kan je best wat geld besparen.

  7. #7

    Standaard

    naar de winkel en testen
    uiteindelijk weet het je zelf toch het beste

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2002
    Locatie
    friesland
    Berichten
    1.733

    Standaard

    2dehands oudere Yamaha Pac 600/700/800 series. Wilkinson trem, Sperzels, Seymour Duncan pickups.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frekie Bekijk bericht
    2dehands oudere Yamaha Pac 600/700/800 series. Wilkinson trem, Sperzels, Seymour Duncan pickups.
    tweedehands voor een beginner ?
    moet hij wel iemand mee nemen met verstand van zaken

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jannnus Bekijk bericht
    tweedehands voor een beginner ?
    moet hij wel iemand mee nemen met verstand van zaken
    Ook als LarsHe nieuw gaat kopen is het verstandig om 'iemand' mee te nemen want er zijn nog altijd muziekzaken waar de heren verkopers je gewoon alle soorten pulp in je poten stoppen (hoeveel wil je uitgeven???) en wanneer je iets opmerkt (dat-ie niet zo lekker in de hand ligt of de actie wat hoog staat) standaard antwoord geven 'dat hoort zo dat hebben ze allemaal, daar wen je wel aan als je beter leert spelen' en wat dies meer zij.. gelukkig minder dan vroeger omdat 'men' door heeft gekregen dat je een beginner maar 1 keer kunt belazeren en hem dan als klant definitief kwijt bent, maar desalnietteplus...
    een aap die wel bananen eet speelt vals

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top