Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 januari 2007
    Locatie
    Wilnis
    Berichten
    806

    Standaard punchy stratocaster pickups

    Hoi allen,

    ik heb een fender american std strat (jaren 90) met nog de standaard pickups geïnstalleerd. Ik wil nu een nieuwe slagplaat gaan maken en zoek ook een iets andere sound. Na veel luisteren ben ik erachter dat ik niet zozeer hou van een mellow geluid, maar juist wat meer punch:

    Voorbeeldjes:

    Tonerider city limits:
    www.youtube.com/watch?v=xxCE0NdeAvI

    Tonerider classic blues
    www.youtube.com/watch?v=hCT-3wXmCNM

    Alhoewel al wat lastiger te verkrijgen (want ze gaan al wat jaartjes mee) heb ik nog wel een adresje gevonden die deze pickups leveren. Ik vraag me alleen af of iemand nog goede alternatieven weet.

    noise canceling is een pre, maar geen must. De sound gaat voor

    edit:
    de Fender Custom Shop Custom '69 klinken mij ook erg goed in de oren
    Laatst gewijzigd door savale; 16 september 2014 om 14:16

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Bare Knuckle Pickups Irish Tours? Kunnen heel wat gain aan, want ze blijven mooi strak, helder en gedefinieerd. IT's zijn goed voor alles van Chili Peppers, Stevie Ray tot Rory.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #3

    Standaard

    Als je juist geen mellow sound zoekt, denk ik niet dat je je heil moet zoeken in de fender cs 69 pickups. Die klinken an sich wel vettig, maar ze blijven een mellow karakter houden is mijn ervaring (heb een classic player strat met die set erin). Dan zijn die irish tours eerder wat, of van Fender zelf de texas specials.

    Sent from my GT-I8150 using Tapatalk 2

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Wat Lauke zegt, punch zou ik niet direct zoeken in vintage voiced maar meer bij de overwounds. Duncan ssl-5/6, Texas Specials of iets potigs van Dimarzio
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Bij noisecancelling moet ik altijd aan Bill Lawrence/Wilde pickups denken De L-280 in hals- en middenpositie, met een L-290 of L-298 in de brugpositie (afhankelijk van hoeveel punch je nodig hebt).
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Standaard

    Zelf ben ik nu ook bezig met een nieuwe slagplaat samenstellen. Zoek ook naar het punchy clean en heb nu de toneriders city Limits besteld. Wat mij tegenstaat an die wat hottere pickups is dat de belletjes wat de strat typeert verloren gaan. Ze komen bij mij dus ipv de scn pickups. Electronica ga ik me nu in verdiepen en ben erg benieuwd wat er voor jou uit komt.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 januari 2007
    Locatie
    Wilnis
    Berichten
    806

    Standaard

    Ahh tof! Ik heb nu ook SCN's. Die klinken ook wel lekker hoor, maar heel
    warm / mellow. (soms wat doffig) Ik vind ze wel lekker klinken om wat jazz dingetjes te spelen of ik gebruik ze voor high gain werk (aangezien ze muisstil zijn).
    Ik heb nu een slagplaat met mexicaanse fender elementen erin en die is veel feller / helderder, maar soms ook wat ielig. Datzelfde hoor ik een beetje terug in de texas specials.
    Alle andere opties moet ik nog even goed beluisteren. Ik heb zelf nog wel een setje dimarzio hs-3 PU's liggen, maar heb geen idee wat ik daarvan moet verwachten eigenlijk.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Standaard

    Mooi. Zoals jij de scn s omschrijft ervaar ik ze ook exact. Ik hoop met de city limits wat meer openheid en punch te krijgen en op het brugelement wat ook weer een andere voicing heeft toch de smoothe rock te bewaren. Ik laat het wel weten. Kan nog even duren omdat ik alle electronica nog moet bestellen. En dan no in elkaar (laten) zetten... pfff. Maar ik ben ook benieuwd waar jij op uitkomt omdat onze zoektocht denk ik niet zo veel verschild. Grtz

  9. #9

    Standaard

    Ik heb een strat met Texas specials en eentje met de 69's erin (beiden eigen bouwsels). De TS set is fel, maar iets scheller dan de 69's. De 69 set heeft meer midden (maar klinkt niet dof) en geeft een warme sound.
    Misschien een idee om, als je nog niets gekocht hebt, een luistersessie te organiseren?
    Godin LGXT-SA, Godin SDXT, ZEN aedlx, Mans Strat (Line6 Variax 300 transplant), Ibanez RS440 dlx, Blade Texas Standard Pro, Fender Squier
    POD XT live, POD XT Pro, Roland GR-55
    Marshall MGFX100


  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 januari 2007
    Locatie
    Wilnis
    Berichten
    806

    Standaard

    Tja het blijft zo lastig om op filmpjes en woorden af te gaan inderdaad... Een luistersessie lijkt me best een leuk idee! Ik kan bijvoorbeeld zelf al 3 strats meebrengen met verschillende PU's (SCN's / lase sensor / mex std / dimarzio hs-3)
    Even kijken of er meer liefhebbers zijn dan wil ik het wel organiseren.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top