Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14

Discussie: pickup voor J45

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    thx squier4ever.

    ik heb ondertussen enkele dagen intensief op de twee gitaren gespeeld ook om de pickups te vergelijken maar da's ondoenbaar als ze in twee totaal verschillende gitaren zitten. Vind ze beiden heel okee (voor zover je een electrisch versterkte acoustische gitaar okee kan vinden uiteraard, het blijft een vage hint van het echte geluid). Toch denk ik dat ik voor een volgende weer voor een Baggs zou kiezen. Het klinkt net iets natuurlijker. De fishman mss ietsie brighter, iets meer compressed, alsof hij zijn best doet om "mooier" te klinken.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Ik ben ook op zoek naar een pickup voor mijn , maar kan het ook nog niet echt vinden. De K&K lijkt me erg mooi. Het meest 'natuurlijk' en een goeie prijs. De LR Baggs M1a heb ik pas bespeeld en klinkt gaaf, maar wel een beetje 'elektrisch'. Tof voor fingerpicken, maar minder voor strummen. Maar dit zijn op zich positieve berichten. Kun je misschien een filmpje maken van het verschil tussen de twee? Zou te gek zijn!

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Hi Luke,
    ik moet de pu's nog es van gitaar wisselen, mss maak ik dan wel een opname om echt te kunnen vergelijken met één pu op dezelfde gitaar.
    Ik denk dat je inschatting wel ongeveer zal kloppen: fishman meer geschikt voor strummen. Voor fingerpick vind ik 'm te dun, te propermooi klinken.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht

    [IMG]image by barnnno, on Flickr[/IMG]
    At Luke, wat late reactie maar mss heb je hier wat aan.
    Had vorig weekend een gig waar ik de twee gitaren (en de pu's) uitgebreid heb kunnen testen/spelen door een goede PA (DI boxjes).

    De Baggs pu kwam er als afgetekende winnaar uit boven de fishman. Warmer, ronder en imo beter in balans.

    De fishman was ook bruikbaar maar had meer eq nodig om tot een geluid te komen dat naar mijn goesting was. Heeft van nature veel tophoog waardoor ie heel helder gaat klinken maar soms bijna wat piezo achtig.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top