Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: pickup voor J45

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard pickup voor J45

    Ik heb onlangs twee gitaren gebouwd die ik ook live ga gebruiken voor een acoustisch blues project.

    Een L00 en een J 45 model

    De L00 heb ik voorzien van zo een witte RL Baggs soundhole pu en dat werkt prima voor blues fingerpicking. Nu moet er in de J 45 ook eentje komen maar gezien het andere soundkarakter (beetje meer dread boomy) en andere speelstijl (wat meer strummen) weet ik niet of ik voor dezelfde pu zou gaan of toch beter naar iets anders (fishman?) uitkijk.

    Qua acoustische versterking heb ik niet echt veel ervaring / referentie. Ik weet wel dat ik geen piezo wil.
    Heb ooit zo'n dean markley passief soundhole pickupje gehad dat ik heel goed klinken vond maar da's te stil voor live.
    Iemand suggesties?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Fishman matrix infinity is een prima pre-amp / piezo combinatie waarvoor je niet hoeft te zagen in de klankkast van je gitaar. De klank is vol/evenwichtig en transparant, de controls simpel: volume en mid. Draai het midden eruit en hij klinkt meer als een dread, draai het erin en je komt mooi door de bandmix heen en/of finger picking.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik breek ook een lans voor de infinity. Okee het is een piëzo, maar ze klinkt niet als een 9V batterijtje.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    nee, een piëzo doe ik echt niet. Ik weet dat de nieuwere versies van Baggs en Fishman veel beter zijn dan de vroegere maar ik ben allergisch voor het "plok" gehalte dat steeds in de aanslag zit.

    juist een rare earth fishman gehaald. zeker voor strumgeluid geeft dat best wel goed. Nu nog testen in een live situatie.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Party

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ik ben allergisch voor het "plok" gehalte dat steeds in de aanslag zit.
    Ik krijg altijd ont-zet-ten-de jeuk van die 'psszz' in dat piezo geluid.
    Ben ik even blij dat ik -ook live- aan een grootmembraan microfoon voldoende heb.
    Aan mijn instrumenten geen snoer....
    Overigens vind ik mijn J-45 juist bij uitstek een fingerpick gitaar, met flatpick pak ik dan toch eerder de D-28.
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    plok ... pszzz ... ik denk dat we hetzelfde bedoelen

    mijn j45 pickt ook prima, is gewoon een fijne alleskunner, alleen klinkt het wat moderner dan op mijn kleinere body gitaren

  7. #7

    Standaard

    Kijk ook eens naar de K&K pure mini: http://www.kksound.com/products/puremini.php
    Niet te duur, geen piezo-quack en niet lastig te installeren.
    Martin D-18V - Guild JF-30 12 - Northernlake OM/D (zelfbouw) - Northernlake Advanced Jumbo (zelfbouw)

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 september 2007
    Berichten
    1.028

    Standaard

    Ook ik heb niets met die piezo dingen, dus ik heb een LR Baggs Lyric in mijn Martin gebouwd. Hemels!! Nu moet ik erbij zeggen dat ik van de gitaar naar een akoestische amp ga en niet rechtstreeks naar een DI box.
    De lyric is een microfoon die in de kast onder de brug wordt bevestigd. En voor het eerst hoorde ik echt het geluid van mijn gitaar door de amp, en niet een piezo-benadering daarvan.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    voila, mijn acoustische vloot (je) is uitgerust met munitie. De L00 een Baggs, de J45 een Fishman

    [IMG]image by barnnno, on Flickr[/IMG]

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    voila, mijn acoustische vloot (je) is uitgerust met munitie. De L00 een Baggs, de J45 een Fishman

    [IMG]image by barnnno, on Flickr[/IMG]
    Verdient een quote! Schitterend duo!
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top