Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1

    Standaard Nieuwe Song "the story of blues"

    https://soundcloud.com/efjbdejongpho...story-of-blues

    opgenomen met cubase. Versterker van Amplitube 3, Drums Ezdrummer 1.
    Overdrive en FuZz van mijn pedalenboard.

    EJ

  2. #2

    Standaard

    Je speelt goed gitaar en de diverse 'sounds' klinken goed.
    Allemaal heel strak en beheerst ook. Mijn complimenten.
    Alleen kan ik het allemaal niet overal even goed 'volgen'. Van 1:00 tot 1:50 loopt de solo goed mee op de begeleiding. Of anders gezegd, past de toonsoort goed bij elkaar.
    Vanaf 3 minuten ben je mij kwijt. Lijkt wel modern jazz, zoals het allemaal uit elkaar gaat lopen.
    Blues-schema's zijn mij niet helemaal onbekend, maar op deze manier heb ik het nog nooit gehoord.
    Wellicht dat je improvisatie-gevoel zijn eigen weg ging ?
    Of misschien dat ik meer moet leren over deze vorm van blues spelen. Heb het twee keer beluisterd, maar ben er dus niet uitgekomen.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Zoals Ernest al zegt. Daarbij, meer dan 8 minuten Blues gepiel is mij echt te veel. Daarbij vind ik de drums niet echt lekker. Zal wel aan de invulling van de hihat liggen....
    Maar begrijp me niet verkeerd, dat je ken spelen is mij wel duidelijk en je weet een goeie gitaarsound neer te zetten.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Als je nou de beste stukjes hiervan er uithaalt en achter elkaar in 3-4 minuten stopt, dan wordt het allemaal net wat krachtiger.

    Maar ik begrijp dat het verleidelijk is over bluesthemaatjes gewoon zo lang mogelijk door te blazen, gheghe .

    Je geluid, spel en effectief (heeuii ) gebruik van effecten bewonder ik. Het werk ligt wat mij betreft dus bij de compositie.

    @Ernest: het gaat toch niet om snappen/begrijpen? De complete mindfucks, daar doen we het voor .

    Loeters,

    Merijn

  5. #5

    Standaard

    @Merijn. Niet zo zeer snappen of begrijpen, maar de 'aansluiting' tussen de solo en de begeleiding.
    Maar..... mindfuck... spreekt mij wel aan.
    Houden we het maar daar op.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Begint wonderschoon! Echt heel mooi gitaarspel, heel beheerst, mooie sound, heel 'volwassen' licks af en toe, mooie opbouw ook. Maar na de breakdown, mmmm, het boeit mij niet genoeg om zo lang naar te luisteren. De wah komt nog verrassend in, maar het is en blijft (best goed) gepiel, voor mij dan. Wellicht je nummer wat inkorten en wat meer met terugkerende thema's werken?

    Verder, aangaande de nootkeuze (of toonsoort) waar men over viel, die is prima in orde!!

  7. #7

    Standaard

    ok thx guys....

    ik waardeer het erg dat er al zowiezo commentaar gegeven wordt.

    Aangaande de onverwachte wendingen in de akkoorden, ik wilde absoluut geen standaard blues neerzetten. En ben meer van de jazzrock achtige....Vandaar dus ook een apart akkoordenschema in de solo.....

    Misschien is het idd wel te lang voor een bluesachtig ding....

    EJ

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.445

    Standaard

    Een erg lekkere lead sound. Ik kachel ook hele backingtracks vol (niet op dit nivo) en het is erg leuk om te doen.
    Dat stuk vanaf 3:00 vind ik ook best te pruimen maar zou voor mij beter tot zijn recht komen als korte solo in een nummer.
    Blues solo's komen voor mij altijd beter tot zijn recht als ze het verlengde zijn van zang.
    Je probeert een verhaal te vertellen en voor mijn gevoel was je bij ongeveer 4:00 wel uitverteld. De rest voegt daar eigenlijk niks meer aan toe.
    Klinkt erg kritisch maar opbouwend bedoelt want ik vind je voornamelijk een goede gitarist

  9. #9

    Standaard

    Bedankt allen!!!

    Wordt zeer gewaardeerd!

    EJ

  10. #10

    Standaard

    Van begin tot eind met verbazing zitten luisteren. Heerlijk!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top