Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard Covertje, Entombed - Supposed To Rot

    Zo weer eens een cover gemaakt:


    Bas en drums zijn midi tracks, maar ben wel benieuwd naar wat jullie van de gitaarsound vinden.
    En bijna op het eind zit een heel sloppy stukje vlak voor die stop, wat bijna ook nog klopt qua timing als het zo bedoelt was

  2. #2

    Standaard

    Best strak gespeeld eigenlijk (behalve inderdaad het merkbaar stukje voor de stop).
    Je gitaargeluid is wel ok en komt waarschijnlijk heel goed tot zijn recht wanneer je het in een mix met alle instrumenten hoort.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.978

    Standaard

    Ik luister geen Entombed meer (vanwege de teksten), ken ze eigenlijk alleen van de eerste 2 of 3 albums en vlgs mij ken ik dit nummer niet. Redelijk strak, erg knap hoe je zo snel speelt. Ziet er soepel uit, repsetc!!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Dank u beide! Mooi om te horen, het lijkt me heel leuk om binnenkort de band eens op te nemen als we de nummers er goed in hebben. Hoewel de drums wel wat lastiger zullen zijn. Ik heb ook nog geprobeerd vocals op te nemen voor dit nummer. Maar daar moet ik me nog even wat beter over inlezen denk ik. Kreeg ik niet lekker voor elkaar met een shure SM58 achtige.

    @Fusion: Je kan er toch niks van verstaan Entombed valt trouwens nog wel mee in het genre. Dit nummer is van het eerste album. Left Hand Path. Daarna kwam Clandestine. En daarna hebben ze met Wolverine Blues de boeg helemaal omgegooid en speelden ze death 'n roll. Ook leuk!
    Laatst gewijzigd door Jasper.; 12 september 2014 om 18:15

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.978

    Standaard

    Is dit van LHP? Meen je dat nou? Die heb ik toch echt grijsgedraaid, maar goed, dat was denk ik zo'n ehm... 20 jaar geleden ofzo. Kan dat? Anyway, puik gespeeld.

    EDIT: ja ik herken m nu! Haha.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Haha! Vind zelf Clandestine nog iets beter denk ik. Verzameling cdtjes en lptjes met dit soort muziek begint steeds groter te worden.

    Tips over vocals opnemen zijn trouwens welkom. En dan met name voor grunten dus. Kan dat een beetje met een microfoon als een SM58? Of heb je echt speciale studio microfoon nodig? Ik ga met gitaar microfoon -> Line6 UX2 interface -> computer. Werkt dit ook met zang?

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasper. Bekijk bericht
    Haha! Vind zelf Clandestine nog iets beter denk ik. Verzameling cdtjes en lptjes met dit soort muziek begint steeds groter te worden.

    Tips over vocals opnemen zijn trouwens welkom. En dan met name voor grunten dus. Kan dat een beetje met een microfoon als een SM58? Of heb je echt speciale studio microfoon nodig? Ik ga met gitaar microfoon -> Line6 UX2 interface -> computer. Werkt dit ook met zang?
    Zou ik sowieso eens proberen.
    Ik herinner me dat er wel eens opgenomen werd met een SM57 en dan naar een line-in interface (zoals jouw UX2).
    Misschien wel een spit guard gebruiken voor zware 'P', 'T' en 'S' klanken te mijden: http://cadaudio.com/images/gxl2200sp_big.jpg

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2010
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    473

    Standaard

    Lekkere sound zeg, toevallig de boss hm2 gebruikt?
    Erg goed gespeeld verder.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Ik zal binnenkort wel eens wat proberen qua zang. Bedankt Stillborn.

    en thanks! Nee, geen hm2. Gewoon dual rectifier met od808 als boost ervoor.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2010
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    473

    Standaard

    Lekker hoor, ik zou ook wel dolgraag zo'n dure Mesa willen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top