Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1

    Standaard Taylor gitaar aanschaffen

    Hallo allemaal,

    Ik ga een Taylor gitaar aanschaffen. Tips waar ik op moet letten. Ik twijfel tussen de 300 en de 400 serie. Nog groter verschillen in deze twee series? Kan ik beter kijken naar een nieuwere gitaar met Expression systeem, of toch de oude met fishman?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Je hebt een pm.
    Gr.
    Chris


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Michael
    In Amersfoort zit Kees Dee. De grootste dealer van Taylor in NL. Heeft zo ongeveer de meeste modellen op voorraad. Kun je uitstekend geholpen worden en zelf alles testen.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  4. #4

    Standaard

    Nog een speciale reden dat je per se een Taylor wil? Er zijn genoeg goede gitaarmerken in die prijsklasse; misschien dat je eerder je perfecte gitaar vindt als je je minder richt op één merk en meer laat leiden door klank en bespeelbaarheid.

  5. #5

    Standaard

    Ik heb veel gitaren geprobeerd en ik vind de Taylor gitaren gewoon verschrikkelijk goed klinken en fijn spelen. Er zijn meer goede merken, maar ik heb mijn keus gemaakt .

  6. #6

    Standaard

    Iemand ervaring met de Taylor W10ce? Er staat een mooie gitaar op marktplaats.

    Model: Dreadnought
    Back/Sides: Walnut
    Top: Sitka Spruce
    Neck: Mahogany
    Fretboard: Ebony

    Deze eigenschappen.

    Ik zoek een gitaar voor fingerstyle. Ik vind het belangrijk dat de gitaar van zichzelf "galm" heeft en niet direct doodslaat bij aanslaan. Ook volume mag heel redelijk zijn, maar niet schel.

    Kan iemand mij wat mij vertellen over de klankeigenschappen van deze gitaar?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2006
    Berichten
    3.931

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MichaelSS Bekijk bericht
    Ik zoek een gitaar voor fingerstyle.

    Kan iemand mij wat mij vertellen over de klankeigenschappen van deze gitaar?
    Nee, wel dat je voor fingerstyle per definitie eigenlijk geen dreadnought moet hebben. Aan de andere kant, John Fahey had dat wel, en die kwam er ook redelijk mee uit de voeten, zou ik zo zeggen.

    Succes, Jan.

  8. #8

    Standaard

    Ik heb gisteren enkele gitaren geprobeerd waaronder de 214 en de 414. Ook de duurdere modellen heb ik in de handen gehad, maar voornamelijk de 400 serie is toch prijs/kwaliteit erg goed. Overigens heb ik ook de Maton SRS70 (geloof ik) geprobeerd. Wat een top gitaar!!! Echter boven mijn budget.

    Weet iemand misschien waar ze een tweedehands taylor uit de 400 serie te koop aanbieden (muziekwinkel)?

  9. #9

    Standaard

    Ik weet alleen een gitaarwinkel met een 714 te koop

  10. #10

    Standaard

    Bedankt, mooie gitaar maar boven mijn budget

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top