Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 november 2004
    Berichten
    2.915

    Standaard 60's Epiphone Olympic modden

    Ik heb een Epiphone Olympic uit 1962 die ik om wil bouwen, tenminste, ik wil er een ander element in gaan zetten.
    Omdat ik de gitaar wel " zoveel mogelijk " origineel wil houden wil ik een andere slagplaat hebben die ik in plaats van de originele ga monteren. ( Er moet wel in gefreest worden, maar dat valt dan onder de slagplaat )

    Voor degene die de gitaar niet kennen, het is eigenlijk dezelfde gitaar als een Gibson Melodymaker.

    http://wwww.davidbrassrarebooks.com/...ont_detail.jpg

    Ik heb een nieuwe pickguard gekocht en een Gretsch Filtertron element en een mounting ring.

    Nou moet ik dus nog een tone en volumepot en een input hebben. Volgens mij heb ik dan alles?

    Nou de vraag, welk merk maar vooral, welke waarde kan ik het beste nemen voor dit element, weet iemand dat?

    Groeten Jeroen

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jay75 Bekijk bericht
    Ik heb een Epiphone Olympic uit 1962 die ik om wil bouwen, tenminste, ik wil er een ander element in gaan zetten.
    Omdat ik de gitaar wel " zoveel mogelijk " origineel wil houden wil ik een andere slagplaat hebben die ik in plaats van de originele ga monteren. ( Er moet wel in gefreest worden, maar dat valt dan onder de slagplaat )

    Voor degene die de gitaar niet kennen, het is eigenlijk dezelfde gitaar als een Gibson Melodymaker.

    http://wwww.davidbrassrarebooks.com/...ont_detail.jpg

    Ik heb een nieuwe pickguard gekocht en een Gretsch Filtertron element en een mounting ring.

    Nou moet ik dus nog een tone en volumepot en een input hebben. Volgens mij heb ik dan alles?

    Nou de vraag, welk merk maar vooral, welke waarde kan ik het beste nemen voor dit element, weet iemand dat?

    Groeten Jeroen
    Heb in mijn dot laatst CTS pots 500k gedaan, met een RS 22nf cap ertussen en dat klinkt erg goed naar mijn mening. 50's wiring trouwens.
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 november 2004
    Berichten
    2.915

    Standaard

    Thanks, dus beide 500K, ik lees dan weer 250K/500K door elkaar.
    Ik ga het niet zelf doen, heb je een schema voor de 50s wiring? En wat is het verschil met andere schema's soundwise?

    Normaal doe ik niet veel met mijn tone volume, maar omdat dit een 1-pickup gitaar is lijkt het me wel prettig dat alles trapsgewijs reageert en niet pas op het einde.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top