Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: "25 Miles To Go"

  1. #1

    Standaard "25 Miles To Go"

    Het eerste nummer met mijn nieuwe Effect-pedaal (raad maar welke). Dat het voor sommigen niet hun stijl is snap ik maar wil graag weten wat jullie van de mix e.d. vinden, en het nummer op zich natuurlijk. Slide is gespeeld met het handvat van de haarborstel van mijn dochter die ze voor mijn neus liet slingeren. Ik heur het wel weer.

    https://soundcloud.com/doedens/barry...25-miles-to-go

  2. #2

    Standaard

    Allereerst : goed gespeeld. Petje af, want de gitaarpartijen klinken erg goed.
    De mix, lijkt mij in orde, maar het geheel is zo knetterhard, dat ik met de koptelefoon niet goed
    kon horen, of er iets niet in orde was..... (heb het niet zo hard laten doorkomen)
    Leuk weer die combi van een bestaand nummer en jouw versie ervan met de authentieke zang.

    Vanaf 1:46 - 2:40 (ongeveer, hè) vind ik dat de begeleiding niet in dezelfde toonsoort zit als de zang.
    De zang 'loopt' dus weg van de begeleiding.... of beter... de begeleiding klopt niet met de zang.
    Goede haarborstel ook....
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  3. #3

    Standaard

    Vibe is heel lekker.
    Beetje bodine/vandenberg.
    Commentaar hierboven over de zang niet in tune met begeleiding kan ik me in vinden.
    Het geeft wel hetzelfde gevoel als bij oude nummers van bodine bijvoorbeeld maar dan net een tikkie te ver doorgevoerd zeg maar.
    Een beetje om de toon heen zingen kan goed zijn voor de feel maar hier slaat het wat te ver door.

    Gitaren erg lekkere sound!

    http://youtu.be/f1p9FnFHYUY
    Dit is wat ik bedoel met dat enigszins ( maar wel binnen de perken) "zweven" van de zangpartij.
    Laatst gewijzigd door dunhill1; 9 september 2014 om 10:09

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dunhill1 Bekijk bericht
    Vibe is heel lekker.
    Beetje bodine/vandenberg.
    Commentaar hierboven over de zang niet in tune met begeleiding kan ik me in vinden.
    Het geeft wel hetzelfde gevoel als bij oude nummers van bodine bijvoorbeeld maar dan net een tikkie te ver doorgevoerd zeg maar.
    Een beetje om de toon heen zingen kan goed zijn voor de feel maar hier slaat het wat te ver door.

    Gitaren erg lekkere sound!

    http://youtu.be/f1p9FnFHYUY
    Dit is wat ik bedoel met dat enigszins ( maar wel binnen de perken) "zweven" van de zangpartij.
    Ik snap wat jij en Ernest01 bedoelen met de zang, maar het is gewoon moeilijk om een bestaande vocal track passend te krijgen. Omdat ik zelf geen zangcapaciteiten heb las ik er de laatste tijd een vocaltrack in. Maar allebei bedankt voor de complimenten..

  5. #5

    Standaard

    nou mijn 2 cents
    prima gitaar geluid !!
    ook goed gespeeld

    Maar
    je begint met een lekkere gnr achtige rif
    dan komt gitaar 2 en ipv gitaar 1 te versterken voegt hij alleen wat drukte toe
    het idee van slide prima maar in dit geval ligt ie net boven de ritme gitaren en dan is voor mij de chaos compleet en stop ik met luisteren
    zou gitaar 2 eens overdenken en met slide zou ik een duidelijk herkenbare melodie spelen ( wat hoger)

    ja ik ben vaag
    en ondanks mijn kritiek punten......
    spelen kan je

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jannnus Bekijk bericht
    nou mijn 2 cents
    prima gitaar geluid !!
    ook goed gespeeld

    Maar
    je begint met een lekkere gnr achtige rif
    dan komt gitaar 2 en ipv gitaar 1 te versterken voegt hij alleen wat drukte toe
    het idee van slide prima maar in dit geval ligt ie net boven de ritme gitaren en dan is voor mij de chaos compleet en stop ik met luisteren
    zou gitaar 2 eens overdenken en met slide zou ik een duidelijk herkenbare melodie spelen ( wat hoger)

    ja ik ben vaag
    en ondanks mijn kritiek punten......
    spelen kan je
    Ik had ook het idee om gitaar 2 eruit te laten en vond het ook druk worden op de duur, hij leid je een beetje af van de hoofd rif. Maar daarom vraag ik ook om jullie mening, sommige twijfels worden hier bevestigd en dat vind ik wel leuk, evenals de slide die ik eigenlijk ook te hard vond staan. Bedankt voor je complimenten en kritiek.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Je gitaarsound is dik in orde. De drukte waar Jannus het over heeft komt volgens mij niet zo zeer door de tweede gitaar en slide maar vooral door de drums en basgitaar. Ik begin ernstig in herhaling te vallen omdat ik dit al vaker geroepen heb: Je drumgeluid is erg onduidelijk! De details vallen totaal weg in het geweld. En je basgitaar is ook erg ongedefinieerd. Ik kan je helaas niet vertellen hoe je het wél zou moeten doen maar ik denk dat je eens andere drumgeluiden moet selecteren. Als je luistert naar de drums zonder de andere instrumenten zal het allemaal best lekker klinken maar het gaat er om hoe het in het geheel klinkt. Sorry dat het niet meer over je muziek gaat want daar is niets mis mee maar het rommelige geluid leidt me te veel af.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Je gitaarsound is dik in orde. De drukte waar Jannus het over heeft komt volgens mij niet zo zeer door de tweede gitaar en slide maar vooral door de drums en basgitaar. Ik begin ernstig in herhaling te vallen omdat ik dit al vaker geroepen heb: Je drumgeluid is erg onduidelijk! De details vallen totaal weg in het geweld. En je basgitaar is ook erg ongedefinieerd. Ik kan je helaas niet vertellen hoe je het wél zou moeten doen maar ik denk dat je eens andere drumgeluiden moet selecteren. Als je luistert naar de drums zonder de andere instrumenten zal het allemaal best lekker klinken maar het gaat er om hoe het in het geheel klinkt. Sorry dat het niet meer over je muziek gaat want daar is niets mis mee maar het rommelige geluid leidt me te veel af.
    Allereerst bedankt voor je compliment. Dat je in herhaling valt geeft helemaal niets. Naar mijn gevoel heb ik je eerdere tips opgevolgd door de drums meer naar voren te brengen, je vond ze namelijk "te ver naar de achtergrond" wat ook wel zo was. Dacht dat het nu wel beter zou zijn. Ik denk toch dat ik een beetje ga snoeien in de gitaarpartijen en heb ook al gehoord dat het geheel te hard is uitgemixed. En ik zal hem opnieuw inbassen want deze is nog met mijn oude bas.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top