Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 22 van 22
  1. #21

    Standaard

    nogmaals allen bedankt!
    probleem is opgelost, stukje van de kan afgehaald, brug verlagen was niet nodig, actie is nu perfect!
    viel me reuze mee, die bolling valt achteraf ook erg mee (leek in eerste instantie veel erger)
    niuwe snaren erop gezet, fretjes gefatsoeneerd , opgepoetst, en spelen maar.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaargerrit Bekijk bericht
    hallo beste mensen.

    ik heb een 12 snarige, waarvan de brug zo'n 5 mm te hoog is, zie fotos
    er is een flinke bolling in het bovenblad, net achter de brug ontstaan, met gevolg, dat de brug zelf, schuin naar voren is gedraaid.

    nu kan ik van de brug wat afhalen, maar is er een mogelijkheid om de bolling achter de brug te corrigeren?
    Dit is een gevaarlijke instinker. Je kijkt langs de rand van de top waar een bocht in zit. Door optisch bedrog lijkt de brug al snel 'flink' naar voren gedraaid terwijl dat niet zo is. En een klein beetje bolling door de snaarspanning is er altijd wel.
    Bij de gitaar waar ik aan bezig was viel het zadeltje nog eens ruim in de sleuf en was het zadel te laag i.c.m. opvulstripjes. Het zadel zelf kantelde al naar voren t.o.v. de brug. Daar heb ik toen een precies passend zadel op juiste hoogte voor gemaakt.
    "Meten is weten, gissen is missen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top