Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1

    Standaard Martin D1gt en algemene gitaarvragen.

    Ik zit eraan te denken om een Martin D1GT te kopen 2e hands. Alleen is me wel opgevallen dat de actie van deze gitaar snel hoog wordt. Een verkoper vertelde dat dit komt omdat Martins snel reageren op het wijzigen van de luchtvochtigheid of iets in die strekking. De verkoper stelde de gitaar voor me af en ik probeerde de gitaar nogmaals. Het blijf me maar opvallen dat ik de gitaar behoorlijk stroef vindt spelen en dat ik dit eigenlijk bij alle akoestische gitaren van dit prijssegment vindt. Als ik van het ene barré akkoord naar het andere moet 'glijden' blijf ik hier moeite mee houden.

    Mijn vragen: Is dit bij alle akoestische gitaren van onder/rond de 1000 euro? Moet ik er gewoon aan wennen? Of is dit in het algemeen bij alle akoestische gitaren het geval?

    En heeft iemand ervaring met de Martin D1gt? Over de klank ben ik zeer tevreden iig, vooral de diepe bas vind ik lekker en ik vind de nek fijn en heel mooi. Zolang ik open akkoorden blijf spelen ervaar ik er ook helemaal geen problemen mee.

  2. #2

    Standaard

    Een gitaar rond de 1000 euro hoort goed afstelbaar te zijn. Bij goedkope gitaren rond de 200 euro is dat soms niet mogelijk maar in dit prijssegment mag je dat toch echt wel verwachten.

    Taylors bijvoorbeeld staan erom bekend dat ze licht spelen. Maar goed, daar heb je niet veel aan als Martin liefhebber.

    EDIT: Overigens, als je een elektrische gitaar gewend bent... dat zelfde speelgemak ga je bij een akoestische gitaar niet terugvinden.
    Laatst gewijzigd door mountainman; 4 september 2014 om 17:58
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  3. #3

    Standaard

    Je hebt het over 'stroef' spelen, heeft het niet met de snaren te maken? Waarschijnlijk een ander merk dan je gewend bent.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Het ligt er aan waar je de vergelijking me maakt. Een halsvorm van een moderne strat of een andere acoustische gitaar. Een snaarspanning van een setje 009 electrisch of een acoustische 012 maakt nogal wat uit voor je linkerhand. Ook kan de afwerking van de hals ( lak of olie ) nogal wat uitmaken. Tal van variabelen dus.
    Het is verstandig om voor het kopen eerst eens wat gitaren bespeeld te hebben. Het ,, andere ,, merk Taylor is al genoemd en die is zeer populair in deze prijsklasse met z`n 2 serie. Die halsvorm wodt over het algemeen als zeer prettig omschreven. Mocht je binnen Martin willen blijven , kijk dan ook eens naar een gebruikte D16.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top