Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 456
Weergegeven resultaten: 51 t/m 59 van 59
  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Ik overweeg sterk om een andere Ibby (zonder tremolo) ook met locking tuners uit te rusten. Dan maar diezelfde Gotoh dingen.

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Ik overweeg sterk om een andere Ibby (zonder tremolo) ook met locking tuners uit te rusten. Dan maar diezelfde Gotoh dingen.
    Maar waarom locking tuners op een non-tremolo gitaar?
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Zodat ie super steevast blijft

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Stemvast tien tekens

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Volgens mij voegt dat niks toe. Kun je dr locking tuners niet op de iba zonder trem zetten en de gewone op de iba met trem? Hoef je niks nieuw aan te schaffen.

    Ik heb open hipshot tuners op mijn les paul. Erg goed en imo 1 van de mooisten. Heb ze wel met tulip knoppen.

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Ik heb juist een Ibby zonder tremolo en met locking tuners, uit de fabriek. En ik heb nóg een Ibby zonder tremolo die géén locking tuners heeft en die wil ik dus upgraden

  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Ah zo. Verkeerd begrepen!

  8. #58
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Jij hebt gewoon een extreme liefde voor gleuven, maar dat heeft niks met het Fender ontwerp te maken
    Mijn liefde voor de gleuf kent geen grenzen, dat is zeker waar.



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Grappig, daar heb ik dus nooit wat van begrepen, waarom je een constructie onnodig zou verzwakken door zo'n kopse kloof er in te zagen. Vind het ook een lelijk gezicht. Gewoon een gaatje overdwars in het stokje boren is genoeg, draad er door, eerste slag boven draaien, de rest beneden, klaar.
    Verder schroef ik als er vervanging nodig is, overal Grover Beanies 1:18 in. En als er ergens van die vierkante gestreepte Kluson blokken met plastic knoppen op zitten dan is vervanging hard nodig. Locking tuners idem dito, kan er niets mee worden.
    Eèn uitzondering: de Gibson Floral tuners die op m'n seventies MK-53 zitten: heb al een reservesetje in de koffer liggen voor als het ooit zover is. Te authentiek om te veranderen.
    Je weet dat er een gat zit in die gleuf, toch? Hoe zouden ze op dat idee gekomen zijn? Maar nee, werkelijk, het idee is briljant. Snaartje +/- 7cm na de post afknippen, uiteinde in het gat steken, snaar plat door de gleuf leggen, snarenwindertje pakken en opdraaien. Werkt net zo makkelijk als een locking tuner en het blijft perfect op stemming.

    De standaard tuners, dus die met het gaatje overdwars, zoals bij de beanies, blijft toch een beetje aankutten. Ik kom altijd twee handen tekort om het netjes te doen en ik krijg het steevast voor elkaar om in 3 van de 6 snaren een vervelende knoop te leggen. En het kost me (letterlijk) 10x zoveel tijd! En ja, het zal aan mij liggen, maar als een standaard tuner voor mij een probleem is, dan is de gleuf voor mij de oplossing, zoals de gleuf voor mij vaak de oplossing is geweest voor vele problemen.

    Overigens, ik heb ook ooit een gitaartje geassembleerd waar ik Sperzel locking tuners op heb geschroefd. Reuze handig. Helaas had ik ze niet helemaal goed bevestigd, waardoor twee tuners elkaar raakten en een andere, losstaand van mijn gebrekkige bevestigingstechnieken, zo vast is komen te zitten dat ik het mechaniek er nooit meer afgekregen heb. Zonde, want ik vond ze echt super. Maar ja, moet je ze wel even goed monteren.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  9. #59
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    't Is ook maar wat je gewend bent, denk ik. Heb het ooit zo geleerd en heb er geen enkele moeite mee, de snaren zitten er altijd hetzelfde op, twee à drie slagen bij de lage E en drie à vier slagen bij de hoge E. En dat gevoel van handen tekort komen krijg ik juist als iemand me een snarenwindertje aanreikt... fumblefumble
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top