Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 59
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Hmmmm....niet helemaal mee eens. Het voordeel van locking tuners op bijvoorbeeld een strat is dat je minder windingen nodig hebt en dat draagt weer bij aan minder rek achteraf. Uiteraard is je topkam erg belangrijk: klemt ie de snaar af door te weinig ruimte, dan komt de snaar na een bend niet meer terug in de originele positie.
    Dat van die extra rek, daar geloof ik niet zo in. Ik heb er alleszins nooit last van. Het gaat ook maar om één rondje meer dan bij een locking tuner. Danny Gatton bv draaide zoveel mogelijk windingen rond de tunerposts om zijn snaren na de nut wat hoger te laten lopen

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    Met je eens, rockinger zegt de officiële naam te hebben maar WD ook , ik weet wel dat ze beiden door gotoh gemaakt worden ( ook de tonepros btw) en dan zijn er nog de Ping made klusons die op de MIM fender zitten, die zijn " ok" maar minder dan de gotoh's
    ha funny, ik zei zomaar wat van die tonepros = mss idem als gotoh. blijkt het nog waar te zijn ook

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    Danny Gatton bv draaide zoveel mogelijk windingen rond de tunerposts om zijn snaren na de nut wat hoger te laten lopen
    Dan moet je dus omhoog wikkelen. Dat doe ik altijd bij de lage E en A van een strat. Het uiteinde van de snaar in de tuner klemmen tussen 1 winding onder de snaar en de tweede erboven. Dan loopt de snaar ook vanaf de topkam bijna rechtdoor wat een hoop frictie scheelt. De andere snaren 1 winding erboven en 1 eronder.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Dat beetje speling hebben alle tuners wel, daar hou je rekening mee bij het stemmen. Een snaar trekt in 1 richting aan het mechaniek, dan moet je zorgen dat er in die richting geen speling zit.

    Als je dus een snaar omlaag stemt, draai je iets te ver door en stem je daarna precies tot het juiste punt terug omhoog. Dan heb je geen centje pijn van de speling.
    vergelijk een sperzel locking maar eens met een schaller locking en dan merk je wel wat ik bedoel, de gears van de sperzel zijn zoveel acurater dan die van schaller, (sperzels hebben btw weer andere nadelen )
    life sucks and then you die

  5. #25

    Standaard

    Ik had steeds stem problemen met mijn Gibson les paul faded uit 2007.
    Ik had inderdaad problemen met de topkam na die uitgevijld te hebben en potlood grafiet erop gestrooid werd het wel iets beter.
    Gitaar al eens in de garantie periode weggebracht naar tonika met de klacht dat de tuners niet goed waren.
    Dit werd terzijde geschoven en niet veranderd.
    Ik heb dit voorjaar toch maar een paar vervangen. en het gaat al een stuk beter.
    het waren van die tulp ivoorkleurige. misschien vervang ik ze allemaal wel maar welke?

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    kijk voor de gein ook even je brugzadels na, zeker de omwonden snaren willen nog wel eens in het zadel blijven hangen maar als je je tuners vervangt zou ik voor gotoh klusons gaan tenzij je bereid bent de tuner holes te vergroten dan zijn grovers ook nog wel historisch verantwoord en ok
    life sucks and then you die

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    kijk voor de gein ook even je brugzadels na, zeker de omwonden snaren willen nog wel eens in het zadel blijven hangen maar als je je tuners vervangt zou ik voor gotoh klusons gaan tenzij je bereid bent de tuner holes te vergroten dan zijn grovers ook nog wel historisch verantwoord en ok
    Hallo

    de brugzadels heb ik ook gedaan hoor.
    Kan ik dus zonder te vijlen en/of boren die gotoh klusons monteren?

  8. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spike67 Bekijk bericht
    Hallo

    de brugzadels heb ik ook gedaan hoor.
    Kan ik dus zonder te vijlen en/of boren die gotoh klusons monteren?
    nog een aanvulling

    welke webshop kan je ze bestellen?

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    het goedkoopst volgens mij bij rockinger en ja zonder boren op dezelfde plek als je vorige tuners
    http://www.rockinger.com/index.php?c...5ed0ea681fcab3
    en van de zelfde fabrikant maar dan met kluson gelabeld
    http://www.rockinger.com/index.php?c...=0470C%2F0470G
    life sucks and then you die

  10. #30
    Member
    Geregistreerd
    10 april 2007
    Locatie
    Aarschot (België)
    Berichten
    67

    Standaard

    Wat als de speling tussen de snaar en topkam te groot is?

    Waar kan je buiten stewmac een goed setje vijlen aanschaffen?
    TK;mesa boogie lonestar combo 1x12 classic

    TK Fender Custom Shop 60's 1960 relic stratocaster inca silver http://www.2dehands.be/muziek/muziek...298494713.html

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top